A minap megjelent a Game Informer legfrissebb száma, ez pedig azt jelenti, hogy mindenki megtudhatta a friss részleteket az Epic következő játékáról, a Fortnite-ról. Kiderült, hogy a free-to-play programban történettel nem igazán fogunk találkozni, inkább egy kötetlen multiplayer élményre kell számítani, ahol az alap feladat az 50 órát is felölelő kampány (beállításoktól függően 10 vagy 20 óra alatt is kivégezhető) során mindig az lesz, hogy megálljt parancsoljunk a világot fenyegető viharnak. Ez a gomolygó, éjfekete felhő ugyanis szörnyeket rejt, amelyek villámcsapások formájában jelennek meg előttünk, s hullámokban támadva igyekeznek lerombolni az összetákolt erődítményünket és elpusztítani a csapatunkat, mellyel az Atlas névre keresztelt, a szóban forgó vihart visszatartó eszközöket védjük.

A Fortnite világa missziókra bomlik, amiket egy nagy, hatszögmezőkre osztott térképről érünk el. Játékosként az a fő feladatunk, hogy az egyik kasztot kiválasztva, a pályát bejárva nyersanyagot és tervrajzokat gyűjtsünk, ezek nélkül ugyanis esélyünk sem lesz. A portyázás során fát, fémet és követ kell felhalmoznunk, ezek megfelelő kombinációja pedig falakat, komplett épületeket (kórház, fegyvertár, fatelep stb.), csapdákat vagy éppen fegyvereket ad -- az már a mi döntésünk, hogyan akarjuk ezeket használni, ugyanis elég sok, bár nem Minecraft méretű szabadságunk van a nagy harc előtti felkészülésre. Felkészülni pedig kell, a husks néven ismert ellenfelek ugyanis a lefektetett csapdák (aknamező, mérgesgáz, szögesdrót) és faltípusok szerint támadnak, s elég okosak ahhoz is, hogy keresztülnavigálják magukat a pálya geometriáján. Ja igen, rombolás is van, így ezt is figyelembe kell venni.

Az építés mellett a már említett, maximálisan 20-as szintet elérhető kasztot is úgy kell megválasztani, hogy az a legjobban testhez álljon. A Constructor például támogató szerepet játszik, vele ugyanis gyorsabb és olcsóbb épületeket felhúzni, különleges eszközével pedig képes megjavítani a falazat sérüléseit. Őt segíti a Scavenger, akinek az a sajátossága, hogy sebesen tudja begyűjteni a nyersanyagot (bányászni mindenki tud), ezáltal kiváló társa a Constructornak. Ezzel szemben a Ninja és a Commando már aktívabb szerepet játszik: előbbi egy gyors, duplaugrásra is képes kaszt, mely közelharcban jeleskedik, illetve dobócsillagaival és füstgránátjaival megbénítja az áldozatait, utóbbi pedig egy tipikus katona, aki fejleszthető fegyverével tesz rendet. Az Epic azt tervezi, hogy a Fortnite később további kasztokkal bővül, de új ellenféltípusok is szóba kerültek.

A missziók teljesítése feltárja a nagy térkép addig homályba vesző részét, majd választhatunk, hogy merre akarunk továbbmenni. Annak ellenére, amit eddig láttunk, a pályák nemcsak egy kertvárosban kapnak helyet, hanem lesznek különböző környezetek (hegyvidék, puszta, ipari vidék), sőt ünnepi tematika szerint arénákat is kapunk. A játszótereket egyébként véletlenszerűen építi fel a játék, ám bizonyos részeket a játékmenet érdekében kézzel, előre készítettek el az Epic fejlesztői.

A Fortnite még 2011-ben került bejelentésre, de azóta, mintha nem sokat haladtak volna a munkával, abban az értelemben, hogy sok elem még kérdéses. A kasztok, pályák és ellenfelek száma mellett még a free-to-play modell részletein is gondolkodnak (a League of Legends, a DotA 2 és a Hearthstone a minta), így ne lepődjünk meg, ha még sokat kell várni a megjelenésre, bár az, hogy már lehet jelentkezni alfatesztelőnek, bíztató jel.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!