A Kojima Productions még tavaly leplezte le a már évek óta fejlesztés alatt álló Fox Engine-t, amit a cég belsőleg fejlesztett a jelenlegi és a következő generációs konzolok kedvéért. A hír mellé csatolt adatlapon látható Metal Gear Solid: Ground Zeros is ezt a motort használja, igencsak meggyőző eredménnyel, mi több, a titokzatos The Phantom Pain is Foxra épül. Igaz, az MGS:GZ állítólag nem nextgen projekt, így felmerül a kérdés, hogy vajon hogy néz majd ki egy AAA-kategóriás, Fox által hajtott játék PS4-en vagy új Xboxon.

"A Fox Engine koncepciója a fotorealizmusra épül. A látvány és hangzás fontosságának korszaka véget ért. A legfontosabb kérdés manapság: »Mennyire szabad?«. Csatlakozik az internethez, folytonos a játékélmény? Ha igen, akkor reális atmoszférára van szükség." -- írta Twitteren Kodzsima Hideo játéktervező, és bár az üzenet kicsit zavaros, annyi kihámozható belőle, hogy a Fox az élethűséget veszi célba.

"A Kojima Productionsnél arra törekszünk, hogy egy mezei CG karakter is teljesen valósághű legyen, ha kizoomolunk a játékképből. Emlékszem, mikor a Metal Gear Solid mejelent 1998-ban, arról beszélt mindenki, hogy ha ez megvalósul, »eltűnnek az előrenderelt animációs filmek«. Mi már akkor a jövőbe tekintettünk és a játék motorjával alkotott videókat tettünk a programba. Manapság komplet filmeket csinálnak játékmotorokkal. A Peace Walkerrel a kézi konzolokat szerettük volna a határon túl lökni, és meg is tettük. Akkor is csak nevettek rajtunk." -- folytatta az ömlengést Kodzsima.

A dolog hátterében minden bizonnyal a GDC-s bemutató áll, melyet a tervező maga tart majd, s ahol végre bemutatkozik a The Phantom Pain is. Szintén egy tweetben Kodzsima elhúzta a mézesmadzagot az orrunk előtt, hogy épp egy trailert vág a számítógépén, melynek jellege kísértetiesen hasonlít a The Phantom Pain videójához. Biztosat persze csak a március 25. és 29. között tartott rendezvény után mondhatunk majd.

Fotorealizmusra törekszik a Fox Engine