A chicagói székhelyű Phosphor Games (Kinect Adventures!) ma jelentette be új játékát. A program a Nether címet kapta, s egy MMOFPS-ről van szó, melyet a nagyon népszerű DayZ inspirált, de a fejlesztők egy attól eltérő játékot szeretnének letenni az asztalra. Ezért aztán a csapat posztapokaliptikus játékában rendhagyó módon nem zombik az ellenfelek, hanem teleportáló mutánsok, a játékosok pedig nem egy óriási, javarészt kietlen terepen kalandozhatnak, hanem romokkal és felfedezhető épületekkel sűrűn megszórt, bujkálásra remek alkalmat biztosító urbánus környezetben.

Az alapot jelentő történet szerint a Föld lakosságának nagy részét egy globális katasztrófa elpusztította, akik pedig életben maradtak, azok egyszerűen csak próbálnak túlélni a romokban heverő városok veszélyes utcáin -- a túlélés azonban nem könnyű: azon túl, hogy az emberek egymásra vadásznak értékes készletek reményében, még a nether néven emlegetett mutáns szörnyektől is tartani kell. Ezek első ránézésre lomha csúnyaságok, de ha a fülüket megüti egy éles hang, azonnal megvadulnak, s megállás nélkül üldözni kezdik a hang forrását, a hajsza során pedig teleportálni is képesek, így szinte lehetetlen lerázni egy ilyet -- ha pedig többet támadnak, gyakorlatilag búcsút inthetünk az életünknek.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Az ilyen ellenfelekkel szemben tehát érdemes szövetségeket kötni, hiszen mindannyiunk életét megkönnyítheti, ha összedolgozunk. A fejlesztők ígérete szerint hatékony csapatmunkával akár teljes épületeket foglalhatunk el és vonhatunk az irányításunk alá, ahol aztán biztonságban meghúzódhatunk a mutánsok és a többi játékos elől -- a legértékesebb főhadiszállást a felhőkarcolók és irodaépületek jelentik, hiszen a magasból könnyebben kontroll alatt tarthatjuk környezetünket. A csapatok kialakítását segíti a beépített hangkommunikáció is.

A Nether 64 fő számára biztosít játéklehetőséget, s akárcsak a DayZ esetében, újracsatlakozáskor pontosan ott találjuk emberünket, ahol hagytuk, ám ellentétben az Arma 2 moddal, ha itt elhalálozik a karakterünk, csak a fegyvereit és felszerelését veszti el, nevét, tapasztalati pontjait és képességeit megőrzi. Persze egy hardcore beállítású dedikált szerveren már óvatosabbnak kell lennünk, ott ugyanis elég egy rossz mozdulat, és örökre búcsút inthetünk az avatarunknak.

A hivatalos oldalon már lehet jelentkezni az egyelőre megjelenési dátum nélküli, PC-exkluzív Nether zárt bétatesztelésére, ezzel segítve a fejlesztést -- és ha elég sokan kérik, a fejlesztők talán belemennek az egyelőre csak tervezett RPG-elemek beépítésébe is.

Nether -- Megjelenés: ismeretlen -- Gépigény: ismeretlen