• Egységes környezetet teremt a Microsoft a fejlesztőknek
  • Könnyebb lesz a játékokat portolni
  • Adott a cross-platform multiplayer és a cross-buy lehetősége
  • Az az ID@Xbox program immáron a PC-t, a táblagépeket és a mobiltelefonokat is magába foglalja
  • Lesz vezeték nélküli adapter PC-re az Xbox One kontrollerhez 

A Microsofttól Phil Spencer, az Xbox részleg főnöke a GDC során egy sajtókonferenciát tartott, ahol pár új részletet osztott meg velünk a Windows 10, az Xbox és a játékok kapcsán. Ezek közül talán az a legfontosabb, hogy ismételten kihangsúlyozta azt, hogy jobban odafigyelnek majd a PC-s táborra, ami azzal szeretnének elérni, hogy egy egységes platformot teremtenek a fejlesztők számára, hogy az alkotásaik bárhol, konzolon, asztali gépen vagy hordozható eszközön könnyedén futtathatóak legyenek. Ezzel lehetőség lesz a régóta áhított cross-platform multiplayer elterjesztésére, de a cross-buy is szélesebb körben működhetne, vagyis az, hogy ha az egyik platformon megveszem a játékot, akkor azt az összes többi, támogatott gépen élvezhetem. Az ilyen programok vásárlása az Windows Store-on keresztül történne.

A cross-platform multiplayer terén eddig már láttuk a Fable Legendset mozgás közben, de már az #IDARB és a MOBA-tábort erősítő Gigantic is támogatja ezt, utóbbi ráadásul egy cross-buy cím. A jövőben várhatóan még több ilyen játék jön, főleg az indie szegmensből, a Microsoft ugyanis kiterjesztette az ID@Xbox programját PC-re, telefonokra és táblagépekre is. Épp tegnap jelentették be, hogy a program keretében 31, független fejlesztők által készített játék jön Xbox One konzolra, köztük a Wasteland 2.

Spencer továbbá közölte, hogy az Xbox One SDK for Xbox Live mától néhány fejlesztő számára már elérhető, valamint  jelezte, hogy jó eredményeket érnek el a DirectX 12-vel, ami 20%-os teljesítménynövekedést hozott a GPU teljesítményében a Fable Legends futtatása során, hamarosan vezeték nélkül is használhatjuk az Xbox One kontrollerünket PC-n, illetve a belsős csapatok már dolgoznak az első olyan játékokon, amik a cég VR szemüvegét használják. Ezekről majd később, az év végén hallhatunk majd bővebben.