A Gears of War 4-ben igen nagy hangsúlyt kap a kooperatív többjátékos mód, a Horde Mode 3.0, ami megőrizte a régi verziók legjobb elemeit és némileg ki is egészítette azt. De mi is ez? Nos, lényegében egy tower defence móka, vagyis a bázisodat kell megvédeni az 50 hullámban érkező, egyre erősebb ellenséges hordákkal szemben. Itt is vannak karakterosztályok (Sniper, Heavy, Scout, Soldier, Engineer), illetve van egy Fabricator nevű „láda”, amivel úgynevezett Powerek segedelmével mindenféle fegyvert vagy védelmi eszközt előállíthatsz. A Powereket a leölt ellenség dobálja el.

Minden újítás ellenére a Horde Mode 3.0 valószínűleg nem fog nagy gondot okozni a tapasztalt játékosoknak, de a kezdőknek talán elkelhet pár hasznos tipp, ami átsegíti őket az első 10-20 hullámon, míg belerázódnak. 

Egy mindenkiért

A Horda csapatmóka. Itt nincsenek magányos farkasok. Aki egyénieskedik, az fűbe harap, de egy jól összedolgozó csapat biza sikerrel veheti az akadályt. Éppen ezért jól kell elosztani a kasztokat – ne ragaszkodj egy kedvenchez, ha már van három másik a csapatban. Inkább válts más kasztra. És ne lőj olyan célt, amit már lő más is (kivéve, ha az egy bazin nagy dög, amit csak több ember tud meggyőzni arról, hogy illene már megdöglenie), valamint ne akarj olyan feladatot ellátni, amit más már csinál. Légy mindig csapattag, légy mindig hasznos.

Készülj fel, ez hosszú menet lesz

A Horda játékmód nem egy rövid menet, nem lehet lerendezni pár perc alatt. Eleve nagyobbak a térképek, mint a mód korábbi változataiban voltak, ráadásul több dolgunk is akadhat két kör között. Az első tizenegynéhány hullám még lezavarható laza húsz perc alatt – feltéve, hogy minden flottul megy –, de aztán az ötvenedikig akár három órád is elmehet. Szóval, ha csak nem akarod bajban hagyni a társaidat, készülj fel jó előre, és ne félúton lépj ki.

Gépészek és felderítők kötelezőek

Mindig legyen a csapatban legalább egy Engineer és egy Scout. Előbbi rendelkezik egyedül állandó repair toollal, így a körök között rendbe tehet mindent, minimalizálva ezzel a veszteségeket. A Scout pedig azon túl, hogy az egyik legügyesebb túlélő karakter, megduplázza a felvehető Powereket, amik a Fabricatorokhoz kellenek. A Powerek a leölt ellenséggel jönnek, és a Scoutnak annyit kell ezekből összeszednie, amennyit csak tud.

Ne spóroljál semmin

Ha csak nem vagy Engineer, akinek kell néhány Power a javításokhoz, ne spórolj, pumpáld bele mindet a Fabricatorba. Ne feledd, a Horda játékmód csapatmunka, vagyis minden közös: az ellenség és a védelem is. A Fabricator pedig a védelem építésére kell. Nehogy a zsugoriságod miatt ne tudja a csapat megszerezni a jobb sentry gunt vagy az erősebb védőfalat (barrier).

Építészeket a csapatba

Legyen a csapatban egy vagy két ember, akinek a fő feladata az építkezés. A Fabricatorból mindenki kikapkodhat mindenfélét, de ez hamar káoszhoz vezethet. Például valaki kikap egy védőfalat, amikor egy sentry gun kéne, és már nem marad elég Power a fegyverre. Aztán az egész csapatot elemészti a düh és az ellenség hordája. Szóval inkább csak néhány ember foglalkozzon az építkezéssel, lehetőleg olyanok, akik átlátják a helyzetet.

Ne építkezz esztelenül

Hogy szabatosan fogalmazzak: nem kell minden szart megépíteni a Fabricatorral. Az ugyan fegyvert, lőszert, gránátot, védelmi dolgokat, még talán a Télapót is legyártja szánkóstul, de ne pazaroljátok feleslegesen a Powert. Pláne, hogy fegyvert és lőszert az ellenségtől is szerezhetsz. Inkább vegyétek el a hulláktól a fegyvereket, ők már úgysem fognak morogni a lopás miatt. A Powert meg költsétek szépen a védelemre. Persze ehhez nem árt az alkalmazkodáskészség, de ha túl akarsz élni 50 hullámot, erre alapból szükséged lesz.

Gyűjts gyorsan, ölj okosan

Ha már szóba került a gyűjtögetés, fontos leszögezni, hogy a harctér kifosztását bizony nem lehet ráérősen csinálni. Minden fegyver és Power elillan a következő hullám kezdetekor. Szóval ne tököljetek, fosszátok ki a hullákat olyan gyorsan, ahogy csak tudjátok. És amíg nincs meg a fegyverszekrény (Weapon Locker), addig érdemes az úgynevezett power weaponok (Boomshot, Buzzkill, Dropshot, Mulcher, stb) elhasználásával kezdeni a köröket. Ezekkel lőszert is spórolhatsz a főfegyverhez.

Törekedj a bónuszra

Bizonyos körökben extra kihívások elé nézhet a csapat, amik teljesítéséért bónuszok járnak. Eme célok olyan lehetnek, mint például „ölj meg X számú ellenséget adott fegyverrel”, vagy „fejezd be a hullámot adott idő alatt”. Ezeket ne mellőzzétek, próbáljatok minél több ilyen kihívást teljesíteni, mert bizony extra Powerhez, lőszerhez és fegyverhez juthattok. Utóbbiak ellátmány (supply drops) formájában érkeznek, amiket addig cipelhettek magatokkal hullámról hullámra, amíg fel nem nyitjátok – vagyis nyugodtan eltárolhatjuk az ínségesebb hullámokra.

Ne ölj meg mindenkit azonnal

Érdemes tudni, hogy minden új hullám akkor kezdődik, amikor az előzőből minden ellenfél alulról kezdi szaglászni az ibolyát. Szóval, ha néhány gyengébb rútpofát a végén életben hagytok, marad idő az összes Power és egyéb cucc bezsákolására, plusz arra is felhasználható az így nyert idő, hogy a csapattársak szusszanjanak egyet. Persze az életben hagyott ellenséges organizmusokat illik lefoglalni, mert különben pofátlan módon elkezdik leöldösni a csapattársakat.

Legyen hova visszavonulni

50 hullám végigverése változatos móka. Lesz, amikor minden remekül megy. Sok a Power a Fabricatorban, több védhető pont is van, a csapat ép és egészséges. Ilyenkor nincs gond. Ám megesik, hogy a túlerő eldózerolja a védelmi pontokat, emiatt felemészti a Powereket a Fabricator folyamatos üzemeltetése, és a csapat meggyengül. Ilyenkor jó, ha soraitok rendezésére vissza tudtok valahová vonulni. Ennek a helynek jól védhetőnek kell lennie vagy elpusztíthatatlan falak, vagy a játékosok által, és mindenki közel lehet a másikhoz, hogy a csapattársak védhessék egymás hátát. És persze ez az a hely, ahová a Fabricatort is érdemes visszacipelni, ha nem akarjátok elveszteni.

És neked van tipped a Horda játékmód játékosainak? Nosza, oszd meg velünk kommentben.