Nyilvánvaló, hogy a rendkívül nagy érdeklődésnek köszönhetően a GTA 5 rengeteg pénzt fog hozni a konyhára. Dan Houser, a Rockstar Games kreatív igazgatója azonban arra igyekezett rávilágítani, hogy a játékfejlesztés inkább a művészi értékekről és a technikai határok bővítéséről szól, nem pedig a befolyó pénzek számolgatásáról.

Houser a Polygon GTA 5-tel kapcsolatos interjújában beszélt a témáról, elmondása szerint a játékfejlesztés nem egy verseny. „Megpróbálunk készíteni valami élvezhetőt, és reméljük az embereknek nagyon fog tetszeni az, amit látnak, és imádni fogják azt. Ha pedig így van, nyilván ebből remélünk némi pénzt” -- foglalta össze Houser.

A kreatív igazgató arról is beszélt, hogy a kihívás számukra a videojátékok folyamatos megújítása, és az, hogy a lehető legjobbat próbálják kihozni magukból. „A fejlesztés érdemi részének annak kellene lennie, hogy a kreativitás minél jobban kihasználásra kerüljön, fel kell ismerni, hogy mely területen kellene fejlődni, mi az, amiben már tökéleteset alkotunk, és mik azok, amiket nem kellene erőltetni. Ezekről kellene szólnia a fejlesztésnek, nem arról, hogy mennyi lesz a bevétel.” – fejtette ki Houser.

Szerinte a pénzszámolós hollywoodi megoldás nem a Rockstarnak való, ők sosem így csinálják. Ők általában egy játékot jelentetnek meg egy évben, ahelyett, hogy elárasztanák a piacot mindenféle pénznyelő alkotásokkal.

A GTA 5 a mai napon jelent meg, bizonyára sokan már éjjel átvették a példányukat a különböző konzolboltok éjféli nyitvatartása alatt.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!