Guitar Hero III: rekorddöntés

A 2005-ben a PlayStation 2-n útjára indult Guitar Hero-sorozat sokak kedvencévé vált, de azt már lehet, hogy kevesebben tudják: ez a gitárszimulátor nem az Activision/Harmonix nagy találmánya, hanem a Bemanié, amely a Japánban nagy népszerűségnek örvendő GuitarFreakset hozták el az ottani játéktermekbe. A játékmenet szinte egy az egyben ugyanaz, mint amit a Guitar Hero és a Rock Band játékokban láthatunk, mondanom sem kell tehát, hogy nagy sikere lett. Ennek láttán az Activision pedig szépen lemásolta/átvette (senki sem tudja, hogy történt) a formulát, és megjelentette az első Guitar Hero játékot, amit folytatások és számos kikészítő követett.

Hiába a kemény konkurencia, a néha rosszalkodó dobkészlet, vagy a feleslegesnek tűnő kiegészítők, máig sokan vannak, akik csak a GH-ra esküsznek. Ezt a fanatizmust pedig mi sem szemlélteti jobban, minthogy tavaly a sorozat átlépte a mágikus egymilliárd dolláros bevételi határt, a múlt héten véget ért CES-en pedig az Activision Publishing vezérigazgatója, Mike Griffith bejelentette, hogy a játéktörténelemben először a Guitar Hero III termelt egymilliárd dollár bevételt, arról nem is beszélve, hogy a Nielsen felmérései szerint a játékokban hallható és játszható számok kereslete némely esetben 840 százalékkal is megnőtt.

Szép nagy számok ezek, meg kell hagynunk, de nem mehetünk el azon tény mellet, hogy egy GH-szett ára jóval nagyobb, mint teszem azt egy egyszerű FPS-é, hiszen a lemez mellett a tartozékokat (gitár, a World Tour esetében pedig már a dobszerkó és a mikrofon) is ki kell fizetni, de persze ez még így is figyelemre méltó teljesítmény.