Régen volt már, amikor pixelháborús, 2D-s, oldalnézetes lövöldékkel riasztgattuk a szüleinket, ők pedig ijedt szemekkel meredtek a képernyőre és azt kérdezték: „Te ezzel hogy tudsz játszani?”. Azóta sokat változott a világ: ma már a Call of Duty a legjobban fogyó játék a piacon (és a folytatás Call of Duty: Ghosts kutyákkal és szuperintelligens halakkal riogat), a Sony mellett nem csak a Nintendo gyárt konzolokat, és ha egy karaktermodell kevesebb mint 10 ezer poligonból áll, azt már rondának deklaráljuk.

Egykoron ezek az apró-cseprő dolgok cseppet sem számítottak. E letűnt kor előtt tiszteleg a Gunpoint című játék, amely idén júniusban jelent meg. A férfi, aki eljuttatta hozzánk ezt az igazán minimalista, nem cseppet retró kinézetű, múltidéző darabot, nem más, mint Tom Francis, aki a PC Gamer munkatársaként lett ismert, és újságíróból avanzsált indie fejlesztővé. Az ő perspektívájából képet kaphatunk a videojáték-ipar mindkét oldaláról, arról, milyen egyik vagy másik felén állni.

Állítása szerint az írás tette számára lehetővé, hogy jobban megértse, mitől működik egy játék jól vagy rosszul. Ezt a tudást előnyére váltva alkotta meg a Gunpoint című programot, amely elnyerte a játékosok szívét.

„Kilenc éven keresztül kritikusként egyre jobb és jobb akartam lenni. Rá akartam jönni, mitől lesz egy játék jó -- nyilatkozta. -- Amikor már kilenc éve űzöd az ipart és belekezdesz egy játék összerakásába, nagyon megkönnyíted a saját dolgot, mivel tudod, mire érdemes a legtöbb időt szánnod.”

Francis hisz abban, hogy az ördög a részletekben rejlik: a kis apróságokban, amelyek a legtöbb fejlesztő számára talán nem is tűnik fontosnak, de a játékosok észreveszik, ha porszem kerül a gépezetbe. Lehet valami a koncepció mögött, hiszen sikerre vitte, erre pedig bizonyítékként szolgált, hogy az e héten Brightonban megrendezett Develop Conference-en a Gunpoint bejutott a legjobb tíz alkotás közé, és versenybe szállhat a Showcase névre keresztelt díjért. Szurkoljunk neki, és addig is ne átalljuk letölteni a Gunpoint demót!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Gunpoint -- Megjelenés: 2013. június 3. -- Gépigény: CPU: 2 magos / 2000 MHz, RAM: 2 GB, VGA: SM 3.0, DX 9.0c / 256 MB, HDD: 150 MB