A pénzügyi helyzetre kitérve magabiztosan konstatálták, hogy a második negyedévben is stabilak bevételi fronton (amire az erősödő dollár is nagy hatással bírt), minek köszönhetően megtartották tisztes pozíciójukat még ebben a botrányos gazdasági helyzetben is. Természetesen innentől kezdve az év további részére fókuszálnak, aminek perspektíváit az online játékaik további fejlesztései és egyben erősítései jelentik. Értelemszerűen erre fektetik a hangsúlyt, hiszen ahogy ők is mondták: „ez már több mint egy piac”, amit alaposan ki kell szolgálni az előfizetők megtartásának érdekében (ti. sokan elégedettek a mostani World of Warcrafttal, ami inkább az alkalmi játékkedvelőknek kedvez, mintsem a hardcore játékosoknak).

A Battle.Net 2.0 és a StarCraft 2 házassága

A fejlesztők olyan StarCraft-játékot akarnak, ami nem hónapokra, hanem akár évekre köti le a játékosokat az első részhez hasonlóan (hm, ehhez mondjuk nem kellett volna kihagyni a LAN lehetőségét...), s ezt fokozza a Battle.Net 2.0 bevezetése, amit másik készülő remekükben, a Diablo 3-ban is látni fogunk. Véleményük szerint nemcsak eme két játékban, hanem a közelgő szoftvereikben is alapelem lesz az újdonsült Battle.Net rendszere, ami számos változást ígér elődjéhez képest: kidolgozottabb barátlista, integrált és instant bajnokságok, sokkal jobb netkód, ami kiküszöböli a magas pinget, stb.

StarCraft II JátékképekStarCraft II JátékképekStarCraft II Játékképek

Azért halkan hozzátették, hogy a régebbi játékaikat is bizony azért csiszolták, csúsztatták, halasztották olyan sokáig, hogy közel legyen a tökéleteshez, s éppen ezért kell a játékosoknak türelemmel viseltetniük a StarCraft 2 csúsztatásának ellenére is, ami köztünk szólva egyáltalán nem meglepő hír a Bizzard háza tájáról.

Állításuk szerint amint megjelentetik a játékot, már egyből ráállnak az első küldetéslemez fejlesztésére. Emellett örömmel jegyezték meg, hogy a StarCraft első része mennyire nagy e-sportjátékká nőtte ki magát, és bízva bíznak abban, hogy a második résszel is hasonlóan nagy rajongótáborra fognak szert tenni. Ázsia ugyebár nagy szeletet képvisel a Blizzard játékának tortájában, ezért ígéreteik szerint a kínai Battle.Net létrehozásával méginkább visszaszorítják az ottani kalózmásolatok elterjedését.

Kínai és a World of Warcraft

A Blizzard optimistaként tekint a World of Warcraft fogadtatására, hiszen meglehet, hogy sok munkájuk volt a kínai igényeknek megfelelő változat kialakításában, de azért ne felejtsük el hogy mégis mekkora piacot szerzett meg ezzel a cég elsőként a nyugati játékvállalatok közül. Ennek legjobb és legaktuálisabb példája, hogy a WoW bevezetéséig indított bétatesztben cirka 4,2 millió accountot hoztak létre, ami bőven kiteszi a jelenlegi előfizetői állomány egyharmadát. Gúnyosan meg is jegyezték, hogy amíg a többi nyugati vetélytársuk azon fog munkálkodni, hogy bejusson az országba, addig ők egy tekintélyes egyeduralmi piacot fognak felépíteni.

A Warcraft-film

Eme pontnál fényezték egy kicsit Sam Raimit és a Dark Knighthoz köthető Legendary Pictures-t, akikkel reményeik szerint egy remek mozifilmet tudnak majd alkotni ebből az igencsak kidolgozott játékuniverzumból.

BlizzCon 2009

Mint ahogyan már híreztünk is róla, a Blizzard negyedik rendezvénye augusztus 21-én és 22-én várja a nagyérdeműt a kaliforniai Anaheim Convention Centerben. Halkan megjegyezték, hogy újfent villámgyorsan fogytak a jegyek, és már húszezer darabot sikerült ezidáig értékesíteni belőlük. Az önreklámnak is jó kijelentések halmazában ismételten elismételték a hivatalos programjukat és azt is, hogy az otthonmaradók sem búslakodhatnak az ingyenes videoközvetítésnek hála, aminek természetesen lesz fizetős változata is.

Na de mégis, mikor jelenik már meg a Diablo 3?

„Szeretném megismételni hogy nem jelentettünk be semmilyen megjelenési dátumot egyik jövőbeli játékcímünkhöz sem. Azt is megismétlem, hogy a StarCraft csúsztatása nincs hatással a többi játékunkra és jövő évben vele együtt két játékkal fogunk kedveskedni a nagyérdeműnek.” Lehet találgatni, hogy mi is lesz a másik pontosan...