Az esetek túlnyomó többségében a videojátékok alapján készült filmek csapnivalóan rosszak, ami részben azzal magyarázható, hogy a munkálatokat végző emberek nem elég tehetségesek és/vagy görcsösen ragaszkodnak ahhoz, hogy az alapanyagot teljes mértékben áthelyezzék egy egészen más médiára. A járható út az lenne, hogy akár egy könyv vagy bármi más esetében az alapanyagként szolgáló játékot tisztelettel kezelnék a filmesek, egy olyan produkciót készítve, ami hű a programoz, mégis egyedi élményt nyújt -- szerencsére a Deus Ex film stábja valami hasonlót szeretne.

„Az alapelgondolás az, hogy nem egy videojátékra alapozó filmet készítünk, hanem egy cyberpunk filmet.  Alaposan megnéztük, hogy mi működik a játékban és mi nem, s úgy gondolom, hogy az igazán fontos elemeket sikerült megtartani, azokat, amiket a Deus Ex-rajongók szívesen látnak majd a filmünkben. Nem másoljuk le a játékot: a rajongók a kedvenc elemeiket szeretnék viszontlátni, de olyat is át akarnak élni, amit a játékban nem tudtak.” -- C. Robert Cargill, a film egyik írója.

Egyszóval a stáb a Human Revolution hangulatát és stílusát szeretné megtartani, némi Inception, Looper és District 9 beütéssel, amire alapozva aztán saját ötleteiket építik be, mindez pedig máris sokkal jobban hangzik, mintha egyszerűen csak adaptálnák a játékot.