A SuperData átfésülte a MMOG-piacot, a kutatásaikat pedig tegnap hozták nyilvánosságra. Mint kiderült, a World of Warcarft még mindig az élen jár az előfizetéses játékok terén, hatalmas, 36%-os részesedét birtokolva ebből az ágazatból -- minden más versenyző eltörpül mellette, köztük a nemrégiben megjelent The Elder Scrolls Online, mely mindösszesen csak 772 ezer aktív előfizetővel büszkélkedhet.

Meg kell azonban jegyezni, hogy az előfizetéses modell már rég nem olyan népszerű, mint annak idején volt, hiszen az éves szinten mutatott bevétel csupán 2,9 milliárd, ami nyilván egyenes következménye annak, hogy az aktív előfizetők száma 2010 óta folyamatosan csökken, 30,6 millióról 23,4 millióra apadva.

Az új király a free-to-play modell, melynek köszönhetően azok a játékok, amik ezt támogatják 13%-os növekedést tapasztalhattak a bevétel terén -- az átlagjátékos egyébként 16 és 46 dollár közötti összeget költ el.