A jó hír, hogy a válasz a fenti kérdésre egy határozott igen, az online közmű átírás az OnlineKozmu felületén könnyebben megy, mint bárki is hihetné, nyugodtan elfelejtheti a sorbanállást és az aktahegyeket.

Sőt, a metódus olyannyira rugalmas, hogy az eljárást a régi és az új szerződő is kezdeményezheti, mutatjuk is, hogy hogyan.

Ha az új szerződő jár el

Először is azt érdemes tisztázni, hogy ki számít új szerződőnek. Ezt nagyon egyszerű eldönteni: ha nincs élő szerződése adott közműszolgáltatókkal adott ingatlanra, akkor Ön az új szerződő, magyarán Ön válik a módosítások által a közműszolgáltatás igénybevevőjévé.

Tisztázni kell első lépésként az átírás jogcímét. Leggyakrabban a közműszolgáltatások igénybevevője az ingatlan adás-vétele miatt módosul, de lehet még számos más jogcím is, ami tulajdonosváltással jár (öröklés, ajándékozás), illetve lehet haszonélvezeti jog bejegyzése vagy bérbeadás is az ok, utóbbi esetekben a tulajdonos személye nem változik.

Fontos tudni az ingatlan pontos címét, ahogy a nyilvántartásokban, és jó esetben a közműszolgáltatási szerződésben is szerepel. A szolgáltatás díját, melyet fizethet kártyával vagy átutalással, másnak is címeztetheti.

A folyamat a sikeres fizetés után, egy igazoló emailre adott válasszal zárul, ahol még szükség lesz a szolgáltató által kért alapvető adatok megadására.

onlinekozmuhu-2024-aprilis-linkmarketing-4.jpg

Ha a régi szerződő intézkedik

A folyamat nagyon hasonló az előzőhőz abban az esetben is, ha régi szerződőről van szó:  ekkor is tisztázni kell a jogcímet, meg kell adni az ingatlan pontos címét és a szerződő adatait.

Innentől a folyamat tökéletesen ugyanaz, következik a fizetés, érkezik az azt visszaigazoló, illetve a szolgáltató által még igényelt adatokat tartalmazó email, és már készen is van.

Fontos kitétel, hogy akkor is, ha a folyamatot a régi szerződő kezdeményezi, az ügyintézésre vonatkozó meghatalmazást az OnlineKozmu-nek az új szerződő kell adja, méghozzá írásban.

A jogcímet igazoló dokumentumot, adás-vételi, bérleti, stb. szerződést nem kell csatolni, elég nyilatkozni annak meglétéről.

Amit a nyomtatványokról tudni kell

Ha nem szeretné bosszantó hiánypótlási eljárásra pazarolni az idejét, könnyedén megkímélheti magát az idegeskedéstől, ha az oldalon fellelhető sablonokat használja, ezeket a szolgáltatók biztosan elfogadják, amennyiben pontosan vannak kitöltve.

A megkerülhetetlenül fontos, minden esetben az új szerződő által adott ügyintézési meghatalmazás mellett szükség lesz az átadás-átvételi jegyzőkönyvre is, mely rögzíti a mérőállásokat szolgáltatónként, hiszen ez alapján történik az elszámolás, azaz a végszámla kiállítása a régi szerződőnek, és innentől kezdve fizet az új szerződő a szolgáltatásért.