• A Quantum Brake játékmechanikai elemeinek kidolgozásához számos prototípust készített a Remedy 2012-ben a Microsoft kérésére
  • Bizonyos elemeket megtartottak ezekből a változatokból, mások nem kerültek be végül a játékba
  • A program története roppant mélyen kidolgozott, így ha jó fogadtatásra talál a Quantum Break, akkor akár jöhet a folytatás is

Sam Lalke, a Remedy Entertainment kreatív igazgatója előadást tartott a párizsi Cité des Sciences et de l’Industrie című konferencián, ahol természetesen az áprilisban érkező Quantum Breakről mesélt a legtöbbet a szakember. Sőt, nem csak beszélt, hanem egy videón megmutatta, hogy a fejlesztés korai fázisában miként próbálták a játékmenet szerves részévé tenni a program főhősének időmanipuláló képességét.

Merthogy a Quantum Breakben a Jack Joyce nevű karakter felett vehetjük át az irányítást, aki egy félresikerült időutazási kísérlet következtében emberfeletti képességeket nyer: képes megállítani az időt, és megannyi módon felhasználni azt a rá támadó ellenfelekkel szemben. A kísérlet mellékhatása azonban nem csak őt, hanem a Monarch Solutions nevű vállalat vezetőjét, a rá vadászó Paul Serene-t is felruházta az idő meghajlítására használható készséggel, ám Joyce-nak nem csak vele és csatlósaival kell megküzdenie, hanem a lassan összeomló időstruktúrát is muszáj helyre billentenie valamiképp.

A történethez a Microsoft kérésére több prototípust is készített a Remedy 2012 folyamán, rengeteg dolgot próbáltak ki, hogy megbizonyosodjanak afelől, az időmanipulálásra épülő koncepció játékmenetbe ágyazva is megállja a helyét. A videón számos olyan elem látható, ami végül nem, vagy nem úgy került bele a végső változatba, ahogyan azt kezdetben tervezték a fejlesztők, így például a könyvtárat megtartották, mint helyszínt, de drasztikusan átalakított a munkálatok közben.

Lake annyit még elárult a történettel kapcsolatban, hogy nagyon komolyan vették annak kidolgozását, ahogyan azt is, hogy miként működjön az időutazás a játékban, így az általuk kialakított univerzum túlmutat egyetlen játékon, éppen ezért bizonyos történeti szálakat csak sejtetni fog a program. A szakember ígérete szerint a Jack Joyce karakterére fókuszáló kaland egyértelmű befejezéssel ér véget, de bizonyos eseményeknek csak egy esetleges folytatásban járhatnánk a végére. A szakember persze gyorsan hozzátette, hogy erről még korai beszélni, hiszen a videojátékos iparban szinte megjósolhatatlan, hogy miként alakul egy új IP sorsa, azt pedig pláne, hogy mikor érdemes továbbszőni egy történetet.

A Quantum Break április 5-én kerül a boltok polcaira kizárólag Xbox One masinákon, ám az interneten már felbukkantak egy lehetséges PC-s változatra utaló nyomok is.