Márpedig az InSecticide esetében ez a helyzet. Az alaptörténet kissé tanmese jellegű, de ezt nézzük el neki: az emberek a génmanipulált növényekkel sikeresen beindítottak egy olyan mutációt a rovarok között, hogy hamarosan azok átvették az uralmat a Földön. A homo sapiens az átalakított kaja fogyasztásától még rosszabbul járt: az immunrendszere meggyengült, így egy langy tavaszi virágpor-allergia gyakorlatilag kipusztította fajunkat; a túlélők védőruhában, a föld alá bújva próbálnak boldogulni.

InSecticide: támadnak a rovarok!A rovarok hamar kifejlesztették saját társadalmukat, mely persze ugyanazon az evolúción ment át, mint az emberi rassz: a metropolisz, melyben a játék története játszódik, Troi a korrupció és bűnözés melegágya. Chigger rendőrfőnök, a 47-es körzetben működő Insecticide Osztag (ez egy szójáték, ugyanis az emberölés angolul homicide, így ez kb. annyit tesz: "rovarölés") parancsnoka elkeseredett harcot folytat a régi, tiszta idők visszaállításáért, amikor mentőötlete támad: megbízza a keménytökű... izé, kitinű Roachy Caruthers detektívet, hogy állítson össze egy csapatot friss és még romlatlan újoncokból. Így kerül Chrys Liszt (nocsak...), Hexelrod „Hex” Bloombug, és Eugene „Grubbs” Grubbowski a rutinos nyomozó keze... lábai alá (hű, ez hülyén hangzik), hogy rendet tegyenek az utcákon. Az általunk irányított főhősnő a bájos Liszt lesz (beceneve: „A kölyök”), aki egy, a Nectarola Üdítőgyártó Vállalatnál történt gyilkosság nyomába eredve egy szövevényes korrupciós hálóba botlik, és minden rovarképességére, no meg Roachy tapasztalatára és a többiek segítségére is szüksége lesz, hogy leszámoljon a bűnözőkkel és felgöngyölítse az ügyet.

Természetesen a fordulatosnak ígérkező játék minden eleme erre a körítésre rezonál, így olyan fegyvereink lesznek, mint a közepes hatótávolságú, halálos, folyékony nektárt kilövő Nectar Cannon, ennek kézi változata, a Nectar Blaster, a kis sebzésű, de nagy hatótávolságú és öntöltő (végtelen lőszerű) Pollinator, vagy a repeszhatású borostyángolyókat eregető Amberizer. A régimódi detektívtörténeteket idéző akció/kaland műfajában és megjelenésében olyan címeket idéz, mint a Beyond Good and Evil vagy a Psychonauts, amelyben mind a logikánkat (nyomozás, kihallgatások, puzzlék), mind a gyors reflexeinket használnunk kell majd, ami mindenképp bíztató elem számomra, mint ahogy a készítők személye is.

A játékot ugyanis az a Crackpot Entertainment készíti, amely bár újfiú a placcon, mégis dörzsölt veteránokból áll, hiszen tagjai korábban olyan cégek színeiben villogtak, mint a LucasArts, Industrial Light & Magic, Pixar, Nihilistic Software, Will Vinton/Laika Entertainment, és a Pileated Pictures, portfóliójukban pedig megtalálható a Day of the Tentacle, a Sam & Max Hit The Road, a Full Throttle, a Grim Fandango, a Curse of Monkey Island és a Dark Forces: Jedi Knight 1 & 2. Amint a felsorolásból is kitűnhet, a srácok egy része a filmiparban szerzett tapasztalatokat, így természetes, hogy a játék mellett – a cucc PC-re és NDS-re érkezik - a média más területein, így a tévében és a mozikban is be akarják futtatni ezt az univerzumot.

Az InSectide kézikonzolos verziója az USA-ban 2008. február 12-én debütál (ez a friss, mai hír, az alábbi anyagban még januári dátum szerepel), ezt nem sokkal később követi a PC-s változat, mely a TTG-modellt másolja, azaz az újkori Sam and Maxhez hasonlóan egyelőre online, letölthető, epizódos formátumban kerül terjesztésre. Várjuk a fejleményeket (egyelőre pár képet és az alábbi - NDS-re készült, de azért "mégis valami" - trailert sikerült összevadásznom, plusz ajánlom figyelmetekbe a hivatalos weboldalt, roppant hangulatos!), reméljük, jó bugos lesz a játék.... illetve nem... izé... szóval értitek...