Az Ubisoft januárban bemutatott internet alapú másolásvédelmi rendszerével olyan, más DRM megoldásoknál elképzelhetetlen dogokban lehet részünk, mint hogy akárhány gépre feltelepíthetjük a játékunkat, a program futtatása során a lemeznek nem kell a meghajtóban lenni, valamint a mentéseinket az Ubisoft szerveréről bárhonnan elérhetjük. A rendszer erősségét jelentő internet függőség azonban a gyenge pontja is, hiszen ha a kapcsolat akár egy pillanatra is megszűnik máris jelentkeznek a nagyobbnál nagyobb problémák, melyeket az Assassin's Creed 2 és a Settlers 7 esetében a PC Gamer stábja már tapasztalt is.

Az ottani kollégák a két játék tesztelése során azt vették észre, hogy ha az internet kapcsolat megszakad a játékok, mentés készítése nélkül (az addigi eredményeink elvesznek és csak a legutóbbi mentéspontunk után folytathatjuk a játékunk) azonnal visszaugranak a főmenübe, ahol két választásunk van: vagy kilépünk a Windowsba, vagy türelmesen várunk míg visszaáll a kapcsolatunk. A legszörnyűbb azonban az, hogy ha az Ubisoft fő szerverével történik valami (és előbb utóbb garantáltan fog valami történni) mindenki aki éppen az Ubisoft egyik új játékával tölti a szabadidejét a probléma megoldásáig mással kell elfoglalnia magát.