A beérkezett értékelések alapján sajnos az Aliens: Colonial Marines nem olyan játék lett, amiért boldogan adnánk oda a pénzünket, pedig a korábban megjelent prezentációk egészen bíztatók voltak -- olyannyira, hogy visszanézve azokat nem is tudjuk, mi történt. A VideoGamer készített egy videót, amiben a végleges változatot és a demó anyagát hasonlítják össze, a különbség pedig ég és föld: szebbek az effektek, jobb a megvilágítás, és összességében hihetőbb az atmoszféra, olyan, amit egy Aliens-játéktól elvárnánk.

A fejlesztés körül állítólag nagyon sok probléma volt, s több mint hat évig elhúzódott. A Redditen nyilatkozó állítólagos fejlesztő azt mondta: a játékról 2007-ben egyezett meg a Gearbox, a SEGA és a 20th Century FOX, de rögtön be is jelentették a programot, jóval azelőtt, hogy a tényleges munkálatok megkezdődhettek volna.

A throwawayacm nevet használó illető szerint a Pecan kódnéven futó program fejlesztése csak a közlemúltban volt igazán aktív, korábban rendszeresen szüneteltetni kellett a munkát más játékok miatt, s mikor visszatértek az Alienshez, rengeteget változtattak a formulán. A késlekedés természetesen nem tetszett a kiadónak, így a Gearbox külső segítséget kért. A történetet a TimeGate Studios készítette el, a multiplayer módot a Gearbox egy kisebb csapata, míg a letölthető tartalmakért a Demiurge és a Nerve Software volt a felelős.

A TimeGate végül a történet 85 százalékát készítette el, ám a végeredmény abszolút nem tetszett a Gearboxnak. A sztori például értelmetlen volt, a főellenség-harcok hiányoztak, s a PlayStation 3-as verzió egyszerűen nem működött rendesen. Ezen felül még az utolsó pillanatban is új lehetőségeket építettek be vagy módosítottak, a Gearbox figyelmét pedig inkább a Borderlands 2 kötötte le, melynek menetrendje éppen egybeesett az Aliens: Colonial Marinesével, illetve a kiadó is rágta a fülüket. Mindez egy hiányos történetű, nem élvezhető, sürgetve elkészített játékhoz vezetett.

Az állítások részét egyébként maga Randy Picthford megerősítette, de jóval kisebb jelentőséget tulajdonított a résztvevő csapatoknak, mondván, a TimeGate csak a sztori negyedét készítette el, a Nerve Software pedig csak besegített egy-két multiplayer pályában, illetve a Wii U átiratban. A TimeGate egy nevét eltitkoló alkalmazottja azonban throwawayacmnek ad igazat: szerinte igenis sokat dolgoztak a projekten, legalább a fele munkát ők végezték.