Az idén őszre tervezett PC-exkluzív ötödik részben az eddig megszokott módon ismét egy általunk preferált civilizáció menedzselése a feladatunk, ám a körítés egészen más. Kezdetnek a Firaxis fejlesztői egy vadonatúj grafikus motort írtak a játékhoz, melynek segítségével az eddigieknél részletgazdagabb helyszínek és látványosabb, több egység részvételével lezajló óriási csaták jeleníthetőek meg, valamint a civilizációk vezetőit élethű formájukban láthatjuk viszont, sőt a hitelesség kedvéért a saját nyelvükön szólalnak majd meg.

Természetesen a folytatás nem csupán egy grafikai tupírozás, a szebb grafika mellett ugyanis egy kibővített diplomáciai rendszer és egy komolyabb, taktikusabb, de mindenek felett valósághűbb játékmenet is elénk tárul, amely egy méhsejt-szerkezetes térképen alapszik. Az új kiosztás az ígéretek szerint utat enged az eddigieknél bonyolultabb hadműveleteknek, melyek során száz százalékig kihasználhatjuk az új támadási módokat (távolsági, a határainkon belülről indított rakétatámadások végrehajtására is módunk van) és az új harcrendszer nyújtotta lehetőségeket.

A számos érdekes újítás mellett további további jó hír, hogy a Firaxis elhatározta: a megjelenés után modkészlettel látják el a közösséget, hogy az általuk készített új szólista és multiplayer tartalmakkal meghosszabbítsák a játék élettartamát -- ám erről, és még sok más mindenről (köztük a multiplayer módról) csak később kapunk bővebb információt, de ameddig várunk, íme az első három játékkép!