Az utóbbi évek egyik legnagyobb és legjobb körökre osztott stratégiája a Might & Magic: Heroes VI. A játék a neves Heroes-sorozat hosszú idők óta legtöbb újítást hozó fejezete lett, melyet egy magyar csapat alkotott meg, s amit most remek Világvége akciónk keretében különösen jutányos áron szerezhettek be, minden eddigi kiegészítőjével egyetemben, teljesen magyar nyelven.

Bár a játékot mind a sajtó, mind a rajongók szerették, a fejlesztésért felelős Black Hole-tól a Ubisoft látszólag érthetetlen okokból elvette a sorozatot, ebbe pedig belebukott a stúdió. A Black Hole tehát már csak szép emlék, és a dolgok körülményei mindeddig tisztázatlanok voltak.

Legalábbis mi ezt hittük. Felhívták ugyanis a figyelmünket egy állítólagos fejlesztő írására, mely nyár óta terjed az interneten, s melyet többször leszedettek már a kiadó vezetői (legalábbis állítólag, ugye). Ebben a jegyzetben a magát Derpsonnak nevező illető arról ír, hogy a Ubisoft minden létező módon kibabrált a Black Hole-os srácokkal. Az egyik első döntésük az volt, hogy mindegy, a franciák mit rontanak el, minden felelősség a fejlesztőket terheli. Emiatt a játék folyamatosan csúszott, majd mikor a Ubi egy rakás in-game tartalmat kivágott a félkész kódból, a munka egyik kulcsembere, Romain dobbantott, és a projektet addig felügyelő Erwan is más pozícióba került -- ne nézzetek így, ezek nyilván álnevek. Így aztán minden munka a Black Hole nyakába szakadt, olyasmik is, amik a Ubit terhelték volna. Derpson állítása szerint a történetet is nekik kellett összeollózni 27 hónap folyamatos meló után úgy, hogy a Ubi eredetileg két év alatt akarta boltokban látni a programot.

A cikk írója szerint a csapat minden elkövetett annak érdekében, hogy a játék jó legyen -- ezzel kapcsolatban így fogalmaz a szerző:

"Ami a Black Hole elkötelezettségét illeti, a BH teljes egészében arra használta a fennmaradó 6 hónapot, hogy be tudja fejezni a projektet -- ez több mint egy millió euróba került!!! Mindezt úgy, hogy tudták (tudtuk), soha nem fizetik meg, hiszen tiszteletdíjat csak több mint kétmillió teljes áron eladott játék után kapnánk. Mindnyájan tudtuk, hogy 2 millió példány soha nem kelne el (sem teljes áron, sem csökkentett áron), de ennek ellenére be akartuk fejezni a munkát. Az utolsó 10 hónapban az egész csapat a hét minden napján 24 órában dolgozott, anélkül, hogy bármekkora esélyünk lett volna kárpótlásra, így nem maradt elég forrásunk, hogy találjunk más munkát és biztosítsuk, hogy a Black Hole életképes legyen a Heroes VI megjelenése után. Időközben az új Ubisoft-producerek azt mondogatták, hogy 'a BH csapat nem dolgozik sem éjjelente, sem hétvégente, sőt egyáltalán nem kötelezte el magát a munka mellett'. Erre csak annyit tudok mondani, kérdezzétek bármelyik BH tagot az elkötelezettségéről..."

Ezek után felsorolásra kerül, hogy mi minden lett volna a játékban, ha a Ubisoft nem csökkenti a költségeket és szól bele a fejlesztésbe: nemcsak öt frakció lett volna, több lénnyel küzdhetnénk, teljes képernyős városképeket látnánk, és így tovább


S hogy ez mind igaz-e? Nem tudjuk, a Black Hole már bezárt, a Ubisoft hallgat, a játék pedig a sok javításnak és DLC-nek hála csak egyre jobb és jobb lett. Így aztán nem játszunk döntőbírót, akármilyen érdekes is ez az egész sztori, főleg, hogy fél évvel a levél megjelenése után hallottunk csak a dologról. Ugyanakkor konklúzióként levonható, hogy a játékfejlesztés sem fenékig tejfel, és hogy bár sokan szívesen dolgoznának egy nagyobb csapatnak, a fent taglaltak -- attól függetlenül, hogy megtörténtek-e vagy sem -- bármikor bekövetkezhetnek, tönkretéve a sokéves munkát.

Köszönet mocs4knak a fordításért!