A szigetország új kampányt indított Change4Life névvel ami azért jött létre, hogy a szülőket figyelmeztessék az édességek és a játékok okozta korai halál kockázatáról. A reklámban felhasznált képeken egy kissrác látható, aki zavarodott arccal, PlayStation gamepaddal a kezében játszik, miközben szép öles betűkkel ez a felirat látható: Ne csinálj semmit és kockáztasd a korai halált.

early death ad
A kampányt a neves kiadók máris támadják, a Sony például perrel fenyegetőzik, mert szerintük engedély nélkül használták fel a PlayStation gamepadot, de a Konami és a Codemasters sem ért egyet a dologgal. Előbbi azzal védekezik, hogy a Dance Dance Revolution nevű táncos játékában igen is mozogni kell, a Codemasterstől a cég vezérigazgatója, Rod Cousens pedig lemondóan csak annyit mondott: „A kormányoknak egyedi képessége van ahhoz, hogy félreértsék a dolgot.”

A tiltakozók sorába az Atari is beállt, mondván ez a kampány jobb esetben félrevezeti a szülőket, rossz esetben pedig magának az iparágnak árt, rontva annak hírnevén. Az Atarival a Sega Europe vezérigazgatója, Mike Hayes is egyetért, aki elmondta, hogy nagyot csalódott a reklámban, és szomorú, hogy videojátékok negatívan vannak beállítva a gyerekek és a szülők előtt. Hozzátette, hogy csak egy rosszul informált reklámügynökség készíthet olyan anyagot, amiben a film- és zeneipar, valamint a nyomtatott sajtót meg sincs említve mint káros forrás.

A brit egészségügyi szervezet a kampány védelmében kijelentette, hogy nem akarják megtiltani, hogy a gyerekek játsszanak meg édességet egyenek, de a szülőknek tisztában kell lenniük az egészséges életmód fontosságával, ez pedig így van rendjén, ám a cég korábbi felmérései szerint nincs konkrét bizonyíték arra, hogy a túl sok billentyűzet/kontroller koptatástól el lehetne hízni. Az viszont tény, hogy azok szervezete, akik naphosszat a monitor fényében sütkéreznek, nem olyan fitt, mint azoké, akik sportolnak, de talán legtöbbünknek még nem kell félni a korai haláltól, hacsak a székből kipattanó gázrugó fel nem nyársal minket...