• Közel kilenc percen át mozog a Dragon's Dogma 2
  • A TGS-nek köszönhetően kaptunk egy új prezentációt
  • Amelyben bemutatkoznak a karakterosztályok
  • Emellett a világot is megismerhetjük részletesebben

Az eredetileg 2012-ben megjelent Dragon's Dogmára ma már nyugodt szívvel ráaggathatjuk a kultklasszikus jelzőt, mert bár nem lett világsiker, újszerű mechanikái miatt sikerült maga köré gyűjtenie egy egészen nagynak mondható rajongótábort. A Capcom kissé különc akció-RPG-jének folytatását már jó ideje leleplezték, sőt, az is kiderült, hogy az elődjéhez képest négyszer nagyobb területtel várja a kalandorokat, ám hosszabban még nem igazán merülhettünk bele a RE Engine segítségével életre keltett világba. Egészen mostanáig, mivel – ahogy azt már jó előre beharangozták – a Capcom Online Program (ami része a TGS-nek) keretein belül egy terjedelmes prezentációt kapott tegnap a Dragon's Dogma 2, méghozzá a játék rendezőjének, Icuno Hideakinak a tolmácsolásában.

A bemutató leginkább a négy választható karakterosztályt (avagy vocationt, ahogy a programban nevezik), a harcost, a tolvajt, az íjászt és a varázslót mutatja be, méghozzá felettébb látványos módon. Talán nem nagyon kell magyaráznunk, hogy melyik class milyen élményt kínál, azt viszont fontos kiemelni, hogy később akár keverhetjük is őket, így nem muszáj ragaszkodni a kardhoz és a varázsbothoz – sőt, a Vocation Guildeknél akár meg is változtathatjuk az irányt. Emellett az is kiderült (bár korábban is láthattuk már), hogy a fegyvereink és a körülöttünk ugráló Pawnok (a gép által irányított segítők, akik az ígéretek szerint teljesen emberi módon fognak viselkedni) mellett a környezetünket is kihasználhatjuk az összecsapások során – a fent látható videóban például egy robbanós hordó segítségével zúdítanak vízözönt az egyik monstrumra. Az előadás későbbi szakaszában magára a világra terelődött a szó, amely ezúttal két részre lesz bontva: Vermundban élnek az emberek (méghozzá a sárkányölő Arisen uralkodása alatt), a kanyonokkal övezett Battahlban viszont a beastreneké a terep, éppen ezért teljesen más ellenfelek várnak ránk a felfedezés során. Akárcsak az első részben, természetesen most is vehetünk fel különféle mellékküldetéseket a településeken, és ha van olyan segítő a csapatban, aki rendelkezik a szükséges tudással, akár el is vezethet minket a célhoz. Emellett szekéren is utazhatunk a térkép egyes pontjai között, ez azonban könnyedén felkeltheti a környéken ólálkodó szörnyek figyelmét – a hagyományos gyorsutazást pedig azért kell megfontolni, mert az idő így is telik, az éj leple pedig ezúttal is számos veszélyt rejt. A látottak alapján olyan gyökeres változásokra nem nagyon kell számítanunk a játéktól (mármint a prezentációt leszámítva), ám az első felvonás mechanikái máig remekül szuperálnak, így felesleges is lett volna újból feltalálni a kereket. A Dragon's Dogma 2 PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series konzolokra érkezik, azt viszont még nem tudni, hogy pontosan mikor.