• Amerikai gyakornokok kényszerítenék a Valve-et a Half Life 3 elkészítésére
  • A srácok egy reklámcégnél dolgoznak, nagyszabású projektben gondolkodnak
  • Nyomásgyakorlás marketinggel, mindez közösségi finanszírozásból
  • A Valve egyelőre nem kommentálta a dolgot

Igen érdekes ötlettel állt elő két amerikai marketinggyakornok, Chris Salem és Kyle Mazzei: az IndieGoGo portálon kérnek 150 ezer dollárt a játékosoktól egy nagyszabású kampányra, mellyel nyomást szeretnének gyakorolni a Valve-re, hogy az minél hamarabb bejelentse és leleplezze a Half-Life 3-at. A hivatalos sajtóközlemény szerint a cél az agresszív reklámstratégiák visszafelé történő érvényesítése, azaz a kereslet felfokozása a kínálattal szemben. Ha befolyna a kért összeg, lenne itt minden, kezdve egy adware-zuhatagtól transzparenseken és reklámautókon át egészen egy koncertig, ahol hírességek lépnének fel – igen, mindezt nem jótékonysági vagy orvosi célokért, hanem egy nyavalyás videojáték bejelentésének kedvéért.

Maga az ötlet érdekes, de egyáltalán nem jó: egyrészt a Valve nem idiótákból áll, az ottani dolgozók pontosan tudják, hogy az emberek szeretnének Half-Life 3-at, és nyilván dolgoznak is rajta, csak épp ilyen-olyan okokból kifolyólag lassabban megy a munka, mint más stúdióknál; másrészt ha a kampány sikeres lesz és esetleg megtörténik a bejelentés sem biztos, hogy jól járunk, hisz egy „igen, lesz Half-Life 3, több infót majd 2020-ban adunk ki” mondat valószínűleg kevés játékost lelkesítene. Arról már nem is beszélve, hogy nagyon rossz gyakorlat a kreatív alkotókat külső nyomással fenyegetni. Ha így teszünk, pár év múlva csak Call of Dutykkal és FIFÁ-kkal fogunk tudni játszani…

Half-Life 3 koncert