A Metal Gear Solidot az Unreal Engine 4-re átültetni kívánó csapat a minap jelentette be a Facebookon, hogy a projektjük, a Shadow Moses már nem fog elkészülni. Az okról csak annyit írtak, hogy rajtuk kívül állnak.

Ennek ellenére valószínűleg nem nagy merészség azt feltételezni, hogy az ürügyet a Konami szolgáltatta, pláne a múlt ismeretében. A remake-en dolgozó Airam Hernandez még januárban jelezte, hogy mivel ez egy nem hivatalos program, előbb-utóbb kénytelenek lesznek megszerezni a Metal Gear Solid tulajdonosának az áldását. Ezért is jöttek elő már a projekt elején a trailerrel és álltak a Konami elé, annak biztos tudatában, hogy az óriáskiadó simán bezárhatja a kapukat.

„Jobb így, mintha több éven át dolgoznánk rajta, és aztán kéne lehúznunk a rolót” – mondta januárban Hernandez. Bár nem tudni, hogy valóban a Konami fújta-e le a Shadow Moses-projektet, azért arra sem vennénk mérget, hogy nincs benne a keze.