• Az Evolve DLC-i röhejesen drágák
  • Egy részük csak kozmetika, mások komplett lények
  • Utóbbiakra rátalálni a játék lemezének fájljai között
  • Ez sokakat felháborított
  • A fejlesztő Turtle Rock megpróbálta álnéven menteni a menthetőt
  • Konkrétan a lemezes DLC mellett lobbiztak a NeoGAF-en
  • Sorba állunk a pofonért?

Igen kellemetlen, ám valahol roppant vicces helyzetbe keverte magát a Turtle Rock Studios. Ugyebára srácok új játéka, az Evolve tegnap jelent meg Steamen, és rengetegen lecsaptak rá, mert nagyon sokan várták az aszimmetrikus kooperatív FPS-t, melyben egy csapat idegenvadász próbál megállítani egy őrjöngő, folyamatosan mutálódó fenevadat.

Az már a premier hajnalán nyilvánvalóvá vált, hogy a csapat a mikrotranzakcióktól is komoly bevételt vár: a játékban mindenféle skineket lehet venni, amik ugyan semmilyen extrával nem járnak a karakterek külalakjának megváltozásán kívül, de ettől még 4-5 euróba fájnak, ami nem kevés pénz. Mondhatjuk persze, hogy nem kötelező megvenni őket, de tekintve, hogy az Evolve egy teljes árú játék, azért érthető egyes vásárlók morgása. Ez azonban semmi ahhoz képest, hogy kiderült:

egyes szezonbérlettel elővásárolható, DLC-ként érkező szörnyek már rajta vannak az Evolve lemezén, szóval aki megveszi a játékot, tulajdonképpen azért fog utólag fizetni, hogy a már kifizetett tartalmat elérhetővé tegye számára a Turtle Rock.

Sok játékos felháborodott a hír hallatán, a hardcore réteg kedvenc fórumának számító NeoGAF-en pedig egyre többen adtak hangot csalódottságuknak. Nem úgy egy bizonyos Agrius nevű kommentelő, aki hosszas posztban próbálta megvédeni az on-disc DLC nem túl szimpatikus üzleti húzását. Agrius úgy érvelt, hogy a játékok manapság is 50-60 dollárba kerülnek, mint húsz éve, ám akkoriban az a pénz többet ért, így most sokkal több munkát kell belefeccölni egy kevesebb profitot termelő programba. Egyedüli nettó bevételként tehát az előrendelői DLC marad, amit ugye szintén előre el kell készíteni, mert nagyon sok munka van ám vele. A munka nagyja felkerül a lemezre, ám az a pár kilobyte-os cucc, amit utána „megveszünk” és letöltünk, elengedhetetlen ahhoz, hogy tökéletesen működjön, és a lemezre nyomás után egy csomó feladatot el kell látni ahhoz, hogy kész legyen a DLC.

Mindjárt sírunk, de tényleg.

Persze van abban valami, amit Agrius írt, és talán nem is lett volna semmi következménye az egésznek, ha nem pont a NeoGAF-en próbálja megvédeni az Evolve-ot, amely fórum közössége híres arról, hogy bizony nagyon kotnyeles tagokból áll, akik szeretnek utánanézni a néha bizarr dolgokat író, újonc kommentelőknek.

Nem is kellett sok hozzá, hogy kiderüljön: Agrius egy fejlesztőt takar, aki a saját portékáját próbálta anonim módon óvni a széltől is, na meg a gonosz, minden lében kanál fórumozóktól.

A felismerésre a Turtle Rock hivatalosan nem reagált, az is lehet tehát, hogy csak egy magányos lovag igazságért folytatott vesztes küzdelmének voltunk szemtanúi. Akár összehangolt akcióról, akár egyéni lépésről van szó azonban,  a fejlesztői és vásárlói kommunikációnak van egy jól bevált menete, amit nem véletlenül találtak ki oly sok évvel ezelőtt. Léteznek hivatalos fórumok, vagy akár ott van maga a Steam felülete, de lehet nyílt levélben és a közösségi médián át is védekezni. Ez a fajta sunyulás ellenben antipatikus színben tünteti fel az on-disc DLC miatt már amúgy is kissé hitelét vesztett gárdát.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!