Leépítés a Terminator: Salvation fejlesztőinél A GRIN élete igazi sikertörténet. A cég, miután 1997-ben megalakult, nagyon sokáig csendben dolgozott, az első megjelent igazi szoftverükig egészen 2001-ig kellett várni — a sci-fibe oltott versenyzős szoftver azonban megrengette a piacot, és a pozitív kritikák mellett 2002-ben egy rendhagyó játéktermi változatot is kapott, amelyben élmény volt minden perc. Maradtak a kaptafánál: 2003-ban ismét egy rendhagyó versennyel, a Banditsszel jelentkeztek, majd jött az igazi áttörés, amikor is a Ubisoft beléjük helyezte (nem azt, perverz banda!) a bizalmat, és elkészíthették a Tom Clancy nevével fémjelzett Hello Kitty szimuláto... bocsánat, csak már annyi játékot adnak el csóri író nevével, hogy néha összekeverem őket, szóval, a Ghost Recon Advanced Warfightert. A világsiker után, amúgy Ubi-módra, alig egy esztendővel később jött a folytatás, a GRIN pedig ezután beleesett abba a "hibába", amelybe a legtöbb magyar fejlesztő is.

Nevezetesen elkezdtek bármit bevállalni, ami garantálhatta, hogy a közel 230 dolgozójuk jól élhessen. A dolog akár jól is elsülhetett volna (hiszen a Bionic Commando felújítása, amely kizárólag digitális terjesztés útján debütált, korrekt siker lett), de a Wanted: Weapons of Fate esetében már érződött, hogy a rövid fejlesztési idő egy amúgy ambiciózus projektet is kinyírhat. A cég legutolsó két játéka, a Bionic Commando 2009 és a Terminator Salvation egyaránt benne lesz a mostani Guruban, az utóbbi pedig bebizonyítja a tézist: hiába van jó motorod, ha időd nincs játékra...

Most egy külföldi weboldal "hivatalos forrásokra" hivatkozva bejelentette, hogy a GRIN igen komoly leépítésre készül. Állítólag 30 dolgozót küldenek el az anyacégtől, Svédországból, valamint a barcelonai, illetve a göteborgi stúdiójukat kompletten bezárják, 130-160 embert küldve összesen az utcára. Hivatalos megerősítés még nem érkezett a dologról, de ismeritek a mondást a parasztról, aki nem haraszt, vagy hogyan is volt az...