A Stalker-játékok kronológiai kezdete véres harcokkal, titkokkal, halotti bűzzel tömött rémmese a radioaktív pokolból, melyet az emberi kapzsiság csak még rosszabbá tett. Megváltás csak az Agyperzselőn túl vár az emberre.

Sötét ég, szakadó eső, erős szél. Nem, nem egy hajfixáló termék reklámforgatásán járunk, hanem a Csernobilt körülvevő 20 km-es sugarú Zónában, valamikor a jövőben. A világ valaha történt legszörnyűbb nukleáris balesete megismétlődött, létrehozva egy torz, gonosz helyet, mely a természetre fittyet hányva a saját szabályai szerint működik. Ha nem alkalmazkodunk hozzá, a túlélés kizárt, de ha megtanuljuk tisztelni a Zónát, akkor sem biztos, hogy megússzuk ép bőrrel. Főleg akkor nem, ha eljön minden zónajáró rémálma, a kiolvadás. Olyan ez, mint isten haragja, csak épp neki nem sok köze van hozzá, mert a Zónába még a teremtő keze sem ér el: dühös, radioaktív tombolás ez, mely nem kímél senkit és semmit, s mely elől csak a föld alatt van biztonságban az ember. S hogy mégis miféle őrült töltené idejét egy ilyen elátkozott helyen? Természetesen olyasvalaki, aki meg akar gazdagodni belőle: egy sztalker.

TISZTA ÉGBOLT

A Stalker: Clear Sky egy évvel a sorozatot útjára indító Shadow of Chernobyl után jelent meg, hogy egy előzmény történettel segítsen megérteni Strelok meséjét. A sztori egy Scar (magyar fordításban Sebhely) nevű sztalkert állít a középpontba, aki érthetetlen módon túlél két kiolvadást. Csakhogy a szervezete szimbiózisba kerül a Zónával, és minden egyes kiolvadás károsítja az idegrendszerét. Ha nem talál gyógymódot, nemsokára meghal – a játék az ő útkereséséről és kálváriájáról szól. A Shadow of Chernobyl meglepetések sorával operált, a Clear Sky története viszont ahhoz képest csalódás lehet, mert akik játszottak az első résszel, sajnos pontosan tudják, hogy ér véget a történet. Az előzmény-lét csapdába csalta a GSC-t, de ettől függetlenül izgalmas kalandok várnak ránk, sőt, a nem túl boldog végkifejlet csak tovább fokozza a Clear Sky nyomasztó atmoszféráját. És ha már az atmoszféránál tartunk: muszáj megjegyeznünk, hogy a Stalker-sorozatnál nem sok hangulatosabb játék létezik, a magány és a félelem szinte tapintható a levegőben, főleg, ha éjjel, feltekert hangerővel játszunk, egy teljesen sötét szobában.

„VIGYEN EL A ZÓNA!”

A Stalker: Clear Sky műfaját tekintve FPS, amit szerepjáték elemek szőnek át. Bár ez sok shooter esetén kimerül a tapasztalati pontok gyűjtögetésében és a hős folyamatos erősödésében, a derék ukránok ezeket az unalmas megoldásokat ejtették egy sokkal elegánsabb ötlet kedvéért. A Stalkerben a pénz a legfontosabb dolog, és a drága rubeleket nem babra osztogatják. Drága minden egyes felszerelés, fegyver és kiegészítő, a játék elején örül az ember, ha nem tépik szét az első pár méteren útjába kerülő mutánsok. Mivel a Zóna viszonylag szabadon bejárható (nagyobb területekre oszlik, melyek a sztori folyamán nyílnak meg), fontos szerep jut a felfedezésnek, szóval, ha valaki masszívabb cuccokkal szeretne mászkálni, az jobban teszi, ha lecsap a kínálkozó ezernyi mellékküldetésre, és felderíti a pályák veszélyes, eldugott sarkait.  Aki pedig igazán nagyot akar szakítani, kutathat artifactnek nevezett, különleges képességekkel bíró tárgyak után, melyek nagyon jó áron adhatók el. Már ha nem az övünkre aggatva óvják az egészségünket -- erről bővebben a magazinban, ahol találtok egy tippcsokrot a játékhoz.

„JÓ VADÁSZATOT!”

A Clear Sky, bár nem mai darab, nagyon szép játék, a grafika minőségét az egekbe tornászva még a legerősebb konfigurációk tulajdonosai is elégedetten hümmöghetnek. Az igényes látványhoz remek zene és hang társul, a játékmenetet pedig kiváló mesterséges intelligencia és realisztikus, hosszú tűzharcok jellemzik. A Stalker-játékokban minden egyes kilőtt golyó a valós fizika szabályai szerint talál célba, vagyis míg egy szokványos FPS-ben pár perc alatt megtisztítunk egy szobát, itt kétszer is meg kell gondolnunk, hogy honnan közelítsünk meg egy célpontot, és milyen fegyvert vegyünk a kezünkbe a rosszfiúk eliminálásához.

 (Chris kedvcsináló videója a játékhoz)

FONTOS INFÓK A TELJES JÁTÉKRÓL

A márciusi DVD-mellékletre a S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky védelem nélküli verziója került (továbbá nem steames verzióról van szó), de a lemez tasakján találhattok egy kódot, amit a telepítés során kell felhasználni, enélkül a játék multiplayer része nem fog elindulni. A játék mellé továbbá feltettük a külön telepíthető teljes magyar feliratot, illetve egy különleges modot, amitől a játék sokkal szebb lesz, mint új korában -- ezt azoknak is érdemes telepíteni, akik egyébként nem szokták a játékaikat modokkal tuningolni.

A PC GURUT KERESSÉTEK MÁRCIUS 14-TŐL AZ ÚJSÁGÁRUSOKNÁL!

Kedves előfizetőink! A tudomásunkra jutott, hogy a márciusi Guru DVD-jének gyártása során a lemezre nem az ehavi, hanem a februári tartalom került. A problémát a kiadó igyekszik a lehető leggyorsabban orvosolni, és minden előfizetőnknek külön fogjuk postázni a javított lemezmellékletet. A pótlást igyekszünk minél hamarabb megoldani, a javított DVD-t várhatóan a jövő héten kapjátok majd kézhez.

Fontos, hogy a kipostázott magazinban található DVD papírtokját őrizzétek meg, mert az azon szereplő kóddal tudjátok majd aktiválni az utólag postázott lemezmellékleten lévő teljes játékot. Türelmeteket és megértéseteket köszönjük.