• Tegnap megjelent a Carmageddon: Reaincarnation béta
  • A játék 10 GB-tal frissíti a pre-alfa változatot
  • Van benne karriermód és multiplayer
  • Ugyanakkor még eléggé instabil
  • Sőt, nagyon csúnya, és a gépigénye is magas
  • Vajon a teljes verzió is ilyen lesz?

Magyar idő szerint tegnap délután egykor vált letölthetővé a Steamről a Carmageddon: Reincarnation bétaváltozata. A játék már jó ideje elővásárolható, sőt, a korai hozzáférési program keretében már majd egy éve játszható, mint pre-afla. Jómagam eltöltöttem pár órát a klasszikus játékmenetet ígérő alkotás virtuális volánja mögött, ám az alfa nem győzött meg, és most a béta sem olyan, amilyennek sokan vártuk.

Egy biztos: már van online multiplayer lehetőség, ami működik is, és ez bizony nagyon jó hír. Továbbá a karriermód is elérhető, szóval lehet vadulni a viszonylag okos MI ellen, miközben achievementeket nyitunk meg és úgy zúzunk, ahogy annak idején az első és második részben tettük. A fejlesztők állítják, hogy a béta már tartalmazza a végleges Carmageddon: Reincarnation összes fontosabb funkcióját, a hibaszűrés és az optimalizálás azonban még hátravan.

Utóbbi rá is fér a játékra, mert a kifejezetten csúnyácska Reincarnation gépigénye nem sokat szelídült az alfa óta. Az én itthoni gépem nem egy atomerőmű (AMD Athlon FX 6300, 8 GB RAM, GeForce GTX 670), de a Stainless Games alkotásánál sokkal szebb versenyjátékokat is gond nélkül futtat (pl. Assetto Corsa, Wreckfest). Ellenben az új Carmageddon még normál beállítások mellett, látványjavítók nélkül is hajlamos szaggatni, a töltési idők pedig olyan hosszúak, hogy az már a pofátlanság határát súrolja: 8-10 percet kell bámulnom a loading képernyőt a versenyek előtt, és bizony néha előfordul, hogy a program csak úgy kifagy a betöltéskor! Ja, igen, még valami: a motor összeakad a képernyőkímélővel, szóval azt lőjétek ki, mielőtt játszanátok a bétával!