A legtöbb játékos szerintem jól tudja, hogy játékot fejleszteni bizony kemény meló, különösen akkor, ha egy multiplatform címet készítünk. Sok mindenre oda kell figyelni, kezdve azzal, hogy jó történetet írjunk, érdekesek legyenek a karakterek, szórakoztató a játékmenet, és végül, de nem utolsósorban az sem árt, ha szép is a játékunk. A konzolokhoz különböző fejlesztőkészleteket kell kitanulni, PC-n a hardverfelépítés változékonysága okoz problémákat, és akkor a megannyi grafikusmotorról említést sem tettünk, így gyakran csúszik egy-egy játék megjelenése, mondván, ilyen-olyan technikai problémák állták az utunkat. A Playstation 3-ra például a megjelenése óta sokat panaszkodnak, mert bonyolult a fejlesztés ezen a masinán, amiben van valami, hiszen egy hét magból álló processzorra kell optimalizálni.

Ezen panaszkodók sorába állt be a The Wheelmant fejlesztő Midway Newcastle is, ugyanis a játék producere, Shaun Himmerick a This Xbox Life című podcastban kijelentette, hogy Playstation 3-ra olyan kellemes fejleszteni, mintha s*ggbe rúgták volna. Hozzátette azonban, hogy ha egy adott játék működik PS3-on, az Xboxon is működni fog, hiszen az csak egy „lebutított PC”, ami meg azért jó, mert PC-re jobb, könnyebb fejleszteni.

Elmondása szerint a gép memóriakorlátozásaival és a renderelési eljárásaival gyűlt meg a legtöbb bajuk, de reméljük, ezeket a problémákat hamarosan megoldják, így a fekete szörny tulajai és mindenki más is egy kiváló játékot kapnak, mert végeredményben csak ez a fontos, nem igaz?