Bizonyára emlékszünk még arra a szomorú bejelentésre, mikor CliffyB kijelentette, hogy a Gears of War második részéből nem lesz PC-s átirat. Akkor -- és talán még most is – sokan értetlenül álltak a dolog előtt, hiszen az előző részt nem csak a konzolok, de a számítógépek tulajdonosai is szép számmal vették. A napokban készült interjú a játék fő tervezőjével talán közelebb visz a megoldáshoz, aminek köze van a kalózkodáshoz, azonban egy másik beszélgetés során kiderült, hogy Mark Rein (Epic) nem ugyanezen az állásponton van.

A Total Video Games portál beszélgetettel Cliff Bleszinskivel, aki elárulta, hogy a játék már köze van az aranylemezre kerüléshez, és érthető módon büszke a csaptára, hogy el tudták készíteni a folytatást, amiről ugye tudjuk, hogy az első Gears után hat hónappal játszódik, mikor a locust újra támadásba lendült. Az új részben jóval nyitottabb harctereket kapunk, új ellenségeket, kibővített többjátékos módot, és még sorolhatnám, de jelen helyzetben ez sajnos nem érint minket, PC-seket.

Miért is nem lesz Gears 2 PC-re?Miért is nem lesz Gears 2 PC-re?Miért is nem lesz Gears 2 PC-re?

CliffyB szerint a PC, mint platform teljesen más, mint régebben, és szerinte az a probléma, hogy azok az emberek, akik képesek spórolni, hogy egy új videokártyát vegyenek, azok elég okosak ahhoz, hogy használni tudják a torrenthálózatok nyújtotta lehetőségeket, és ezt a „high-end” játékok nagyon megsínylik. Továbbá azt is közölte, hogy számukra logikus, hogy az Xbox360 a fő fejlesztési platform a PC helyett, számos ok miatt, amik között a változó hardverfelépítés és a kalózkodás is szerepel.

Az Epic Games alelnökét, és egyben a PC Gaming Alliance tagját, Mark Reint megkérdezték, hogy mit szól ahhoz, hogy Cliffy szerint a kalózkodás a fő ok a PC mellőzésére. Rein érdekes módon szóba sem hozta a kalózkodást, ellenben arról beszélt, hogy az Xbox 360 legjobb játékát szeretnék elkészíteni, és ezért döntöttek a PC hanyagolása mellett, mert mikor az első részt fejlesztették, az erőforrásokat szét kellett osztani a két platform között, amit most nem szeretnének, mert abban bíznak, hogy ezzel egy jobb játék születik.

Reint arról is megkérdezték, hogy mi a véleménye a PC-s játékipart legkomolyabban érintő problémáról, ami nem más, mint az illegális letöltések. Rein szűkszavúan csak annyit mondott, hogy ezen a problémán közösen, egy csapatként dolgoznak, de érdemesebb volna megkérdezni az Intelt, hogy nekik mik a terveik a jövőre nézve ezzel kapcsolatban.

Úgy látszik, egyre halványabb az esély, hogy Marcus Fenixszel újra találkozunk a szeretett masinánkon, főleg úgy, hogy Bleszinski csak köti az ebet a karóhoz azzal, hogy minden interjúban, ahol megkérdezik tőle, hogy lesz-e a PC-s verzió, csak egy konok nemmel válaszol. De ahogy a mondás is tartja, a remény hal meg utoljára, hiszen láttunk már olyat nem egyszer, hogy titkolták egy átirat létezését.