• A főhős külseje miatt záporoznak a negatív kritikák a Fable előzetesére
  • Sokak szerint a hősnő is a woke áldozata lett
  • Holott szinte biztosra vehető, hogy mi alkothatjuk meg a protagonistát
  • Az előzetes jelenleg több dislike-kal rendelkezik, mint kedveléssel

Az eddigi nagy videójátékos rendezvények közül egyértelműen a két napja tartott Xbox Games Showcase sikerült a legjobban, hiszen már rögtön a kezdéssel megalapozta a hangulatot. Újabb, meglehetősen poénosra sikeredett előzetest kapott ugyanis a Playground Games (Forza Horizon-széria) gondozásában készülő Fable reboot, ami a környezet bemutatása mellett a sorozatra jellemző humorból is adott némi ízelítőt (ismét meg lehet reptetni a csirkéket, tehát Év játéka, bármikor is jelenjen meg). A képsorok azonban messze nem győztek meg mindenkit, bár – ahogy az várható volt – a negatv vélemények nem magára a játékra, hanem a főhősre, pontosabban annak külsejére irányulnak.

Ahogy arra a TheGamer írása rámutatott, jelenleg messze a Fable kedvcsinálója rendelkezik a legtöbb dislike-kal a rendezvényen bemutatott videók közül, van olyan feltöltés, ahol 10 000-8000 az arány – természetesen nem a kedvelések javára. "Folytatódni látszik az a trend, hogy nem túl vonzó női karaktereket raknak a videójátékokba, mert a szépség állítólag a tárgyiasítás fokmérője. Ez történik akkor, ha woke feministákkal konzultálnak a fejlesztők." – jegyezte meg az egyik kommentelő. "Úgy fest, a stúdiók egymással versenyeznek azért, hogy melyikük tudja megalkotni a legcsúnyább női karaktert." – olvasható egy másik véleményben. Számos ilyen és ehhez hasonló komment érkezett már a videók alá (legyen szó bármelyik YouTube csatornáról, ahova felkerült a trailer), ami alapján nagyon úgy tűnik, hogy sokak szerint dedikált protagonistát kapunk, pedig szinte biztos, hogy nem így lesz. Egyrészt, mert a második és harmadik részben is megválaszthattuk a főszereplő nemét (ezúttal valószínűleg testtípus közül választhatunk majd, hiszen a "férfi" és "nő" kifejezés kirekesztő, vagy mi...), másrészt abban a korban élünk, hogy egy RPG karakterkészítőjében lassan a főhős körömágyának formáját is megalkothatjuk, így szinte 100%, hogy személyre szabhatjuk Albion megmentőjét. Emellett arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a franchise mindig is egyedi művészi stílussal rendelkezett, amit vélhetően a Playground is igyekszik implementálni (legalábbis valamilyen szinten), így érthető, hogy nem szupermodellekkel lesz megtöltve a játék világa. Szóval elég sok mindent rá lehet fogni a (pejoratív értelemben vett) progresszív gondolkodásra, de ez most pont az az eset, amikor kissé túlkapták a dolgot.