A Thief bejelentésekor körbejárta a világsajtót a nyilatkozat, melyben a fejlesztők "mainstreamként" hivatkoznak játékukra, amit sokan úgy értelmeztek, hogy egy könnyedebb, nyitottabb élményt kapunk, ami köszönőviszonyban sem lesz a klasszikus Thief-trilógia sötét atmoszférájával. Nos, most minden aggódó rajongó fellélegezhet: a projektért felelős általános igazgató, Nicolas Cantin tisztázta a félreértést, mely szerint nem a Thief lesz átlagosabb a régi epizódoknál, hanem a végleges dizájn áll közelebb a megszokott világhoz a korábban, a kísérleti stádiumban kiagyalt elképzelésekhez képest.

"Helytelen azt állítani, hogy átlagosabbá tesszük a Thiefet, vagy hogy nem lesz olyan gótikus, mint régen volt. Mi egy bizonyos Garrett-dizájnra utaltunk, amivel kísérleteztünk, nem pedig a klasszikus Garrettre. A korai terveink ugyanis SOKKAL gótikusabbak voltak, feketére festett körmökkel meg minden, de végül úgy találtuk, hogy ez nem illik a karakterhez, és ezért visszább vettünk kicsit." -- magyarázta Cantin a félreértett interjút.

Összefoglalva tehát: az átlagos ez esetben pont azt jelenti, amit minden Thief-fanatikus hallani szeretne, és nem butulást vagy gyengébb, unalmasabb karaktert. Nicolas bízik benne, hogy sikerült megnyugtatni a játékosokat, és többé nem járnak a nyakára a hivatalos fórumon, hogy ugyan miért teszik tönkre a szeretett művet. Köszönjük, így mi is nyugodtabban alszunk a hosszú hétvégén.

Az új Thief egyébként reboot lesz, azaz nem kell majd ismerni az eddigi három részt a történet élvezetéhez. A játék 2014-ben jelenik meg PC-re és nextgen konzolokra, az eddig megismert infók alapján pedig egy összetett, hangulatos lopakodós akciójátéknak ígérkezik.