• PC-exkluzív lesz a Quake Champions
  • Nem MOBA
  • Nem lesz összekeverhető az Overwatch-csal
  • A Bethesda megcélozza vele az eSportot
  • Ennek érdekében klasszikus játékmódok mellett új, csapatalapú módok is lesznek

„Van néhány kérdés, amit az emberek feltettek, amikor meglátták a Quake Champions trailert. Például: ó istenem, ez egy MOBA?” – kezdte mondandóját Tim Willits, az id Software stúdiófőnöke a Rocket Beans TV-nek adott interjújában. „Nem! Ez nem MOBA. NEM MOBA!”

Elmondása szerint a Quake Champions egy klasszikus, kompetitív, aréna-stílusú online lövölde lesz, amihez bajnokokat adtak. Utóbbit azért, mert érzésük szerint ez a természetes fejlődési útja a Quake-sorozatnak (he?), illetve ennek a műfajnak. „Ezért is láthatunk olyan sok karakterközpontú játékot, mert ez nem változtatja meg a játékmenetet, de érdekesebbé teszi a programot.”

Sokan azt is felvetették a bajnokok láttán, hogy a játék túlságosan hasonlítani fog az Overwatchra, de Willits szerint nagyon nehéz lesz a Quake Championst összekeverni azzal. A Blizzard programja nem inspirálta őket, sőt, már jóval azelőtt dolgoztak az új Quake-en, hogy az Overwatch kijött volna. A Champions egy „durva, érett, véres, kompetitív, izgága, gyors játék lesz.” Ezzel pedig nem csak a Quake-veteránokat akarják megnyerni, hanem az új, az eSportokra fogékony közönséget úgyszintén.

A klasszikus játékmódok megmaradnak, de készülnek csapatlapú, az eSportokra fókuszáló módokkal is. Emellett a Quake Champion PC-exkluzív marad, az id jelenleg nem tervezi a program konzolos változatának elkészítését, hogy ezzel könnyebben fókuszálhassanak az eSportra.

Végül kiderült, hogy a megjelenési dátum még egy ideig váratni fog magára, mert annyi ideig akarják bétában tartani a Quake Championst, amíg egy közel tökéletes játék nem válik belőle – és ez a béta még egy darabig zárt marad.