A Neverwinter Nights igazi sikertörténet: az első rész akcióorientáltsága után sokan temették a fejlesztőbrigádot, vagyis az addig kizárólag a Baldur's Gate eposzokkal bizonyító BioWare-t, ám a termék, főképp a remek hálózati kódnak és -lehetőségeknek, végül hatalmas siker lett -– de annyira, hogy megélt két küldetéslemezt, meg ki tudja, hány kis kalandcsomagot. A folytatás nem is volt kérdéses -– miután az Atari mostanában nem brillírozott, a Neverwinter Nights 1 pedig fix és zsíros bevételt termelt nekik -–, az már annál inkább, hogy vajon ki fogja fejleszteni? A végére azonban jó kezekbe került a franchise: az Icewind Dale és a Fallout fejlesztőiből verbuvált Obsidian (kik már a KOTOR második részével is bizonyítottak) átvették a gyeplőt, hogy egy csapatorientált, okos és szórakoztató RPG-t hozzanak létre.

Azóta már két küldetéslemez (a Mask of The Betrayer és a Storm of Zehir) is a boltok polcaira került, sokan pedig elgondolkodtak rajta: vajon itt véget ér-e a sztori, vagy a D&D 3.5-ös alapokon nyugvó kaland-szerepjáték második része kap még bővítményt? Az Atari is filozofálgatott a kérdésen -– nekik pedig azért több beleszólásuk van a dologba -–, míg arra lyukadtak ki, hogy minden bizonnyal érkezik egy harmadik expanzió, sőt, egészen biztosak a dologban. Reméljük, a színvonal emelkedni fog, mert ahogy a madarak csiripelték, a zseniális Mask of The... után egy igencsak középszerű küldetéslemez jelent meg Storm of Zehir címen.