Az Oxide Games tavaly jött létre, az első feladatuk pedig nem kisebb, mint az, hogy létrehozzanak egy következő generációs grafikusmotort, ami hatékonyan ki tudja használni a modern, több magos processzorok és erős videokártyák teljesítményét. 

Az eszközkészlet a Nitrous nevet kapta, s a jelek szerint megreformálhatja a valós idejű stratégiai játékok világát azzal, hogy sosem látott méretekben tárja elénk a csatákat. A frissen kiadott bemutatóban a fejlesztők azzal büszkélkednek, hogy egyszerre 5000 egységet tudnak megjelentetni a képernyőn, ráadásul ezek saját mesterséges intelligenciával és fizikai tulajdonságokkal rendelkező harcosok. „Egy nagyságrend a különbség -- a StarCraft 2 legintenzívebb jelenetét szorozd meg tízzel.” -- mondta az Oxide Games alapítója, Dan Baker.

A nagyon impresszív teljesítményt az AMD-féle Mantle technológiával sikerült megvalósítani, melynek lényege durván leegyszerűsítve az, hogy a fejlesztők közvetlen hozzáférését kapnak az AMD Graphics Core Next architektúrához, ezzel felgyorsítva és hatékonyabbá téve a processzor és a grafikusmag közötti kommunikációt. Természetesen ilyen számokhoz erős CPU kell (a demó egy Intel Core i7 980-on futott), illetve egy olyan AMD Ati videokártya, mely már támogatja a Mantle technológiát.

A Nitrous egyelőre még fejlesztés alatt áll, de nagy reményeket fűznek hozzá, ugyanis három játék is erre a motorra épül, köztük a videóban is látható Star Swarm. A játékokat a Stardock fogja kiadni, amely az alaptőkét biztosította a fejlesztőcsapat megalapításához.