Az Electronic Arts ma hivatalosan is bejelentette a tegnap, illetve a ma délelőtti órákban megszellőztetett új Need for Speedet, mely már úgy készül, hogy kihasználhassa a következő generációs konzolokban rejlő erőt és egyéb funkciók által kínálkozó lehetőségeket. A fejlesztést a Criterion és a Ghost Games (leánykori nevén EA Gothenburg) közösen végzi, a csapatok pedig azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy „elpusztítsák” a szólista és a multiplayer élmény közötti határvonalat, s egy összekapcsolt, nagy szabadságot nyújtó, izgalmas játékot tegyenek le az asztalra, ami újszerű, de ismerős alapokon nyugszik.

A Need for Speed: Rivals (nem szabad összetéveszteni a 2005-ben PSP-re megjelent Need for Speed: Underground Rivals című epizóddal, ahhoz semmi köze) a legfrissebb, a két csapat által némileg módosított Frostbite 3 grafikusmotorra épül. Ennek jótékony tulajdonsága az volt, hogy a fejlesztés könnyebben és gyorsabban zajlott, míg a kész termék nagyon részletes kidolgozást kaphatott, ami meg tudja mutatni, mire képes a motor és az egys platformok. Természetesen a játék az Xbox One-on és a PlayStation 4-en lesz a legszebb, s itt több játékos tudja majd egymással tölteni az idejét, ám az alapvető funkciókat, a játékteret és a lehetőségeket tekintve semmi különbség nem lesz a jelenlegi generáció és a közeljövő masináin futó változat között.

Minden platformon élvezhetjük majd a fiktív Redview County vendégszeretetét, mely igazi paradicsom azoknak, akik az illegális versenyzés világában az élre akarnak törni. Játékosokként az lesz a feladatunk, hogy ebben a szabadon bejárható városban a versenyek és ilyen-olyan kihívások teljesítésével feljebb araszoljuk a ranglétrán, ameddig mindenki fel nem néz ránk, ám lehetőségünk lesz arra is, hogy a rend őreként magunkfajta versenyzőket kapcsoljunk le. Egyszóval valami olyasmit kell elképzelni, mint a Hot Pursuit-játékok esetében, azzal a különbséggel, hogy itt részletesen átszabhatjuk a versenyzésre használt autóinkat, matricákat, egyedi rendszámtáblát és teljesítményfokozó kiegészítőket aggatva rájuk, illetve nem szabad megfeledkezni a bevezetőben már említett összekapcsolt élményről sem.

Ennek a gerincét az AllDrive fantázianévvel ellátott rendszer biztosítja, mely a Ghost Games vezető tervezője, Marcus Nilsson elmondása szerint lerombolja a szólista és a multiplayer játéktér között húzódó határt. Az egészet úgy kell elképzelni, hogy bármikor csatlakozhatunk a barátaink játékvilágához, s az ő terükben versenyezhetünk, sőt a játék intelligensen, automatikusan kooperatív módba áll, ha a helyzet úgy alakul. Erre egy példa: te belépsz a haverod játékába, majd rövidesen a pálya egyik végében bajba keveredsz a rendőrséggel. Kialakul egy nagy üldözés, ami keresztülvisz a térképen, eközben pedig találkozol az említett barátoddal, akinek szintén a nyakában lihegnek a zsaruk. Ekkor a játék úgy veszi, hogy kooperatív módban vagytok, s ennek megfelelően alakítja az üldözés közben felugró kisebb feladatokat vagy kihívásokat. Ez is minden platformon elérhető lesz, ám a next-gen gépeken több játékost tud kezelni, illetve más módokon léphetünk kapcsolatba a játékkal, példának okáért csak itt lesznek támogatottak a külső eszközök, mint mondjuk egy tablet vagy okostelefon.

Fontos továbbá tudni azt is, hogy az Autolog visszatér, így újra mindenféle statisztikai adatokkal bombázhat minket a játék, ám a fejlesztők ígéretet tettek arra, hogy ezúttal egy kicsit visszább fogják a rendszert, az előző játékban ugyanis egy cseppet túlzásba vitték. Mindennek ellenére azonban látják benne a potenciált arra, hogy egy sokkal nagyobb szolgáltatás lehessen, mint ami most lesz vagy eddig volt.

A tervek szerint a Need for Speed: Rivals november 19-én jelenik meg a jelenlegi generációt képviselő konzolokra, majd valamikor az év végén a next-gen gépekre is befut. A sajtóközleményben nem volt szó személyi számítógépes átiratról, ám nem kell aggódni, Marcus Nilsson személyesen erősítette meg, hogy mi sem maradunk ki a mókából, bár részleteket s dátumot nem osztott meg a porttal kapcsolatban.

Need for Speed: Rival -- Megjelenés: 2013. november 19. -- Gépigény: nem ismert