Versenyjátékokban is nagyon fontos szerepet játszik a mesterséges intelligencia, hiszen abban semmi érdekes vagy szórakoztató nincs, ha az ellenfelek statikusan követik a pálya vonalát, mit sem törődve velünk. Itt is az a cél, hogy minél élethűbb legyen az élmény, amit úgy lehet elérni, ha minden pilóta rendelkezik a saját szokásaival.

A Codemasters a GamingBolt stábjának újságolta el, hogy milyen sokat fejlődött az MI a GRID második részében. Az ellenfeleinknek most már megvan a jól felismerhető stílusa, s reagálnak is arra, hogy mi mit csinálunk a pályán -- igyekeznek megszorongatni minket a dobogós pozícióért, az utunkat állják, sőt még be is durvulhatnak, ha erre kényszerítjük őket.

A gyártásvezető, Iain Smith az interjúban külön kiemelte a dinamikus mesterséges intelligencia fontosságát, ez ugyanis egy kis kiszámíthatatlanságot ad a játékhoz. Ha keményen rátapadunk az ellenfelünkre, nem hagyva követni a rutinját, az bedühödhet, s olyat csinálhat, ami eddig nem. Példaként a fejlesztő azt hozta fel, hogy egy konzervatív, óvatos vezető például megpróbálhat kilökni minket.