Tizenöt évvel ezelőtt ezen a szent napon Dr. Gordon Freeman napja nagyon elcsesződött. A világraszóló kísérlet rosszul sült el, és a Xen bolygó lakói beszabadultak a Földre, igaz, ekkor még csak a Black Mesa nevű gigantikus, földalatti laboratórium-komplexumba. A szószátyár Freemanre hárult a feladat, hogy kipucolja a bázisról az idegeneket, megmentse a Földet, és végül munkát vállaljon a titokzatos G-Mannél.

Tizenöt év nagy idő, ami meg is látszódik a Half Life-on, főleg a GoldSrc motoron. Ám 2004-ben összeállt egy aprócska, ötvenfős csapat, a Team Members, azt a célt kitűzve, hogy átírják az eredeti játékot a Half Life 2 motorjára, a Source-ra, és itt-ott kicsit újra is gondolják. A fejlesztés hosszú volt, nyolc évet tett ki, mire tavaly szeptemberben végre kezünk közé kaphattuk a Black Mesa első felét. A Xenes pályákra még várnunk kell.

A fordulópont a játék életében akkor jött el, amikor a Valve tett egy rendkívüli ajánlatott a Team Membersnek: kiadhatják a Balck Mesát önálló játékként a Steamen, és teljes hozzáférést kapnak a Source motorhoz. A csapat, bár korábban nem tervezte, hogy pénzért adja portékáját, élt a lehetőséggel, hiszen a motorhoz való teljes hozzáféréssel olyan elemeket is hozzáadhatnak a játékhoz, amit eddig nem érhettek el. Plusz, a pénz nekik is jól jön.

Persze a Team Members szeretné olcsón kínálni a Black Mesát, sőt, a kiadás után ugyanúgy elérhető lesz az ingyenes változat is. A különbség a két verzió között értelemszerűen a motorban lesz, hiszen a fizetős verzió kapja csak meg a teljes Source-támogatást.

Ami a csapat jövőbeni terveit illeti, értelemszerűen a xenes küldetéseket szeretnék befejezni, de azok most pakolópályán vannak. Az elmúlt egy évet ugyanis azzal ütötték el, hogy kijavítottak egy zsáknyi bugot, illetve átportolták a Black Mesát az új motorra. Ezt részben a „bolti” változat követelte meg, részben a jövőbeni terveiket szolgálja. Utóbbit nem részletezték, de annyit azért elárultak, hogy a Xenes küldetések elkészülte előtt várhatók.

Sajnos pontos megjelenési dátummal sem tudtak még szolgálni, és bár szívesen írnánk, hogy remélhetőleg már nem kell sokat várni, a Half Life-nál az ilyesmi sosem biztos.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!