Azt hiszem, már nem vagyunk sokan, akik összeszorított újakkal, és újabb álmatlan éjszakák rémképeinek elhessegetésével várjuk az Operation Flashpoint folytatásának megjelenését. Pedig a program első része még ma is kísért: a játék, amelyben a járművezetést félelmetesen jól eltalált realizmus/arcade mutatóval fejelték meg, még a Battlefield 1942-t is megelőzte, és éppen csak azért nem hívunk ma minden hasonlót "Operation Flashpoint-klónnak", mert jelentősen kevesebb reklámot tudott finanszírozni a kiadó, mint az EA a DICE csodajátékának.

Talán ez volt az oka, talán nem, de végül kitört a háború a fejlesztő (a Bohemia) és a kiadó (a Codemasters) között, amelynek a vége egy csúnya szakítás lett: az eredeti részt gyártó brigád magára hagyta a jogokat, majd létrehozta az Armed Assaultot, a kiadó pedig saját csapatával nekifeküdt, hogy véghezvigye a lehetetlent, és méltó folytatást hozzon össze a nagy elődhöz. Miután a régi stábból gyakorlatilag csak a pénzemberek maradtak meg, a PC mellett pedig a nem éppen realisztikus játékélményről híres konzolok is megkapják majd a saját változatukat, a játékosok joggal nézhetnek gyanakodóan az ígéretekre -- a Codemasters pedig úgy döntött, hogy megadja nekik (nekünk) a lehetőséget egy próbára: még a megjelenés előtt megjelenik majd egy publikus demonstráció minden platformra, így hirdetve a potenciális vásárlóknak: nem zsákbamacskát árulunk.