The Elder Scrolls V: Skyrim

Azonban a Skyrim világában már eljöhet a nyár is a Tropical Skyrim -- A Climate Overhaul mod segítségével. Nem vicc, Skyrimet egy trópusi területté varázsolja a cucc, méghozzá nem is akárhogy, hanem állkoppantós minőségben. Egyszerűen elképesztően durván jól néz ki a mod. Le lettek cserélve a talaj textúrái, a jégbarlangoké (okos trükkökkel, a jégcsapok textúrái mohává változtak) és a városoké is, hogy illeszkedjenek az új környezetbe. A növényzet is teljesen átalakításon esett át, de ha sima modellcsere lett volna, akkor az elég ritkásnak tűnne egy trópusi világhoz képest. Így a növényzet sűrűsége is növelve lett: ott is vannak fák, ahol eddig nem voltak, méghozzá tövük köré nőtt fűvel.

Az állatvilág trópusi környezetbe nem illő része is új modellt és textúrákat kapott; a kardfogú tigrisek „átlagos” tigrisre lettek cserélve, a trollok gorillára, vagy valami arra hasonlító állatra. A fekete- és barnamedvék immár pandák, csak éppen a viselkedésük nem lett módosítva, így gyakran előfordulhat, hogy agresszív pandamacikat kell majd gyilkolnunk, ami nem épp követendő viselkedésminta, úgyhogy érzékeny állatvédők kerüljék ezt a modot. Viszont van itt még egy igazán egzotikus állatfaj is a farkasok helyett: a „kis aranyos” raptorok. Persze nem csak a kinézetük más, hanem az erejük is, úgyhogy jó lesz vigyázni és kerülni őket.

Látva a képeket és videókat, azt hinné az ember, hogy ebből diavetítés lesz, de nem! Nem okoz nagy fps-csökkenést, a füvet leszámítva, ami ugye sokkal sűrűbb, mint eredetileg. Így ha valaki ezt a modot futtatva is nagyobb teljesítményt akar kicsikarni a játékból, az először a fű kirajzolási távolság csúszkájával játszogasson, de valószínűleg több grafikai butításra ezen kívül nem lesz szüksége.

Van néhány hibája a Tropical Skyrimnek, amik majd javítva lesznek; például, hogy a fák a távolban elég furán néznek ki (na, nem mintha ilyen susnyással olyan gyakori lenne, hogy messzire látunk), és hogy sem a Dawnguard, sem a Dragonborn DLC-ket nem támogatja, így a Dawnguard által módosított területeken számíthatunk a trópusi és az északi jellemzők furcsa keveredésére, valamint Solstheim szigete is érintetlen marad.

A következő moddal a fentieknek pont ellenkezőjét érhetjük el a játékban, azaz mindent hó fed. Persze ez a „havasító” modul opcionálisan telepíthető a modhoz, ami ennél egyébként jóval többre hivatott. A pakk a Projekt Reality modokat rakja egy csomagba, és a neve Project Reality -- Climates Of Tamriel. Tartalmazza a dungeon- és éjszakai sötétítést, külön beállításokat az épületbeli fényviszonyokra, néhány új környezeti hangot, és persze a már említett, opcionális hómodult. A Tropical Skyrimmel ellentétben támogatja a Dawnguard és a Dragonborn kiegészítőket is.

És végül még egy apróság a Skyrimes témában, egy szintlimit-növelő módosítás, aminek segítségével Supermant csinálhatunk kedvenc karakterünkből, pl. harcos-varázsló-tolvaj-kovács-íjászt. Emellett minden skillre konfigurálhatunk egy saját limitet, sőt, a képességi szintlépésekre is szorzót állíthatunk be, így a fejlődés gyorsítása helyett akár lassítani is lehet, esetleg a túl lassan és túl gyorsan fejlődő skilleket kiegyensúlyozni.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2