Peter Molyneux-t lehet szeretni és nem szeretni, de az tény, hogy nélküle sokkal sivárabb gyerekkora lett volna a PC Guru stábjának. A Theme sorozattal és a Dungeon Keeperrel robbantó játékkészítő legenda egy ideig a Microsoftnál húzta az igát, majd lelépett, hogy 22 Cans néven független stúdiót alapítson. A csapat első játéka még meg sem jelent, de már most hatalmas vitákat generál -- ennek okáról bővebben itt olvashattok. Peter persze hajthatatlan, állítja, egy hétköznapi játékkal ma már nem érné el céljait.



"Miért nem csináltam egy sima játékot? Miért nem készítettem egy újabb Texas Hold 'Emet? Texas Hold 'Em, Red Dead Redemption stílusban! Hülyére keresném magam és nagyon boldog lehetnék." -- fogalmazott Molyneux a GamesIndustrynak.

"[A Curiosityben] nem lesz oktatómód. Azt akarom, hogy az emberek maguktól jöjjenek rá mindenre, mert számomra a motiváció a legfőbb szempont. Ha felfedezek valami apróságot, amit szerintem mások még nem ismernek, az nagyon erős motiváló tényező tud lenni. Arra sarkall, hogy tovább kísérletezzek. Szívesen tennék oktatómódot a játékba, hogy mindenki lássa az én álláspontomat is, de így már nem lenne ugyanaz az élmény."

Molyneux persze nem csak a kísérleti projektjéről, hanem magáról a játékvilágról is beszélt. Úgy véli, nagyon rossz, hogy egyre kevesebb az eredeti szellemi tulajdon a piacon.

"Már két éve is az volt, hogy ha egy fejlesztőcsapat elment egy kiadóhoz és azt mondta, hogy »ezt és ezt az új játékot akarjuk elkészíteni«, akkor jött a válasz, mely szerint túl késő van ebben a generációban, és majd csak a következőben tárgyalunk. És tessék, ez már négy éve megy."

Peterék játéka egyébként iOS-re is kijöhet, ami aggasztja kicsit a tervezőt, mert egy iPad immár csak fél évig számít új terméknek, utána rögtön bejelentik az új generációt -- Molyneux szerint ez nagyon árt a játékiparnak, mert senki sem akar rögtön elavult gépekre gyártani. Ennél fogva a kiadók hozzáállása sem helyes, inkább örülniük kéne az innovatív ötleteknek.