Október 6-án végre megjelenik a Prison Architect, melynek végleges változata az elmúlt években csiszolgatott börtönmenedzselésen kívül egy érdekes extra opciót is tartalmaz majd, azt, hogy megszökhetünk a börtönből -- a sajátunkból, vagy a közösség által készített mintegy 12 ezer komplexum egyikéből.

Az ötlet egy viccként indult -- mesélte a játék tervezője, Chris Delay az EGX során. A történet része lett volna, hogy ha nagyon ügyetlenek vagyunk, és sok elítélt hal meg a gondozásunk alatt, akkor bíróság elé visznek gondatlanságból elkövetett emberölés gyanújával, majd a saját börtönébe zárják a karakterünket. A sztori azzal ért volna véget, hogy a vaskos börtönajtó a bilincsbe vert igazgatóra zárul, ám a fejlesztők ezt továbbgondolták, és egy egész játékmódot faragtak a viccükből.

A szökés és az ahhoz felvezető játék egy RPG módjára fog működni, vagyis egy zöldfülű elítélttel kezdünk, és ahogy felküzdjük magunkat a belső hierarchiában, egyre többet tehetünk meg a börtön falai között, sőt, egészen legendás státuszig juthatunk. Minden olyan elem, amit az AI megtehet a normál módban, azt mi is megtehetjük, így például evőeszközt lophatunk, ásót csinálhatunk, alagutat áshatunk és egy bandát is gyűjthetünk magunk köré. „Nagyon eltérő a játékmenet, sokkal gyorsabb, és eléggé vicces. Nagyon szórakoztató.” -- mondta Delay.

Ezen kívül megtudtuk azt is, hogy a Prison Architect egy teljes, kidolgozott kampánnyal jelenik meg. Ez öt fejezetből áll, és különböző, börtönökkel kapcsolatos témákat dolgoz fel, nagyjából nyolc óra szórakozást biztosítva.

A videóban láthatjátok a játékmódot mozgás közben -- tekerjetek 19:20 környékére.