Rare: epic fail...Az év egyik legjobban várt címe a Rare aranyos kis játéka, így nem csoda, hogy a demó megjelenésekor, 29-én ezerszám töltötték le azt a Microsoft szervereiről. Aztán a játékosok egy része koppant – főleg azok, akik nem oly szerencsések, hogy HDTV-re köthessék konzoljukat: a játékban megjelenő szövegek hagyományos tévén alig vagy egyáltalán nem olvashatók. Hozzáteszem, HDTV-n eggyel jobb csak a helyzet, ugyanis a betűk picik, és a kiírások olyan tempóban váltakoznak, hogy ember legyen a talpán, aki elolvassa ilyen gyorsan – ami azért még cikibb, mert szinkron sincs...

A fórumok megteltek a panaszos bejegyzésekkel, és hamarosan meg is érkezett a fejlesztők válasza – ez volt ám a meglepetés igazán! A Rare közösségi menedzsere, George Kelion ugyanis a NeoGAF fórumán a következő választ adta:

„Sajnos úgy tűnik, ezt a problémát nem lehet megoldani. Nem akarlak titeket a dolog technikai oldalával untatni (magam sem értem igazán), de a hosszú és rövid válasz is az, hogy a szöveg, amit a demóban láttok, ugyanaz, ami a bolti verzióban is szerepel. (...) Sajnálom, hogy nem tudjuk kiküszöbölni a hibát, hiszen semmi nem okozna nagyobb örömet nekünk annál, minthogy a panaszaitokra örömteli választ adjunk, de ez egyszerűen egy olyan dolog, ami túl költséges úgy időben, mint erőforrásban és pénzben.”

Az igazán ironikus a dologban az, hogy a Microsoftnak van egy szigorú szabálykönyve, mely pontokba szedve tartalmazza azokat a technikai előírásokat, melyeket egy XLBA-játékot fejlesztő csapatnak be kell tartania (erről egyébként a Darwiniát épp az X360-ra átportoló Introversion egyik embere, Mark Morris is nyilatkozott nemrég) – és ezek egyik legnagyobb kihívást jelentő kikötése az, amely szerint a cuccnak játszhatónak kell lennie egy 14 colos CRT tévén is...

Egy szó, mint száz: aki várja a hátizsákos mackó, Banjo, és szárnyas barátja, Kazooie kalandjait, jobb, ha előbb kipróbálja a demót...