Resident Evil: Operation Raccoon City bejelentés

A Resident Evil: Operation Raccoon Cityt a korábbi szóbeszédnek megfelelően valóban a SOCOM-szériával elhíresült, vancouveri székhelyű Slant Six Games csapata készíti, s az is igaznak bizonyult, hogy visszatérünk a széria szülővárosában, Raccoon Citybe, azt azonban nem gondoltuk volna, hogy még az eddigieknél is távolabb kerülünk a túlélőhorror zsánertől, s közelebb az akció-TPS-hez.

Az év végére datált, multiplatform játékban a széria második és harmadik része között, pontosabban 1998 szeptemberében járunk, amikor az Umbrella Corporation úgy határozott, hogy a T-vírus kitörésével kapcsolatos mindennemű bizonyítékot és bárkit, aki a borzalmas eseményekről tanúskodhat, el kell pusztítani, így egy négyfős elit csapatot, az Umbrella Security Servicest küldi a városba, hogy feltakarítsanak.

A játékosok ennek a csapatnak az egyik tagját testesítik majd meg, akivel -- egyedül vagy kooperatív módban -- a város minden, a korábbi részekben is feltűnt fontosabb szegletét bejárjuk majd megsemmisítendő bizonyítékok után kutatva, illetve a listánkon szereplő célszemélyekre (a fiatal Leon S. Kennedy az egyik áldozat) vadászva, miközben újraélhetjük a széria meghatározó pillanatait, sőt lehetőséget kapunk arra is, hogy újraírjuk Raccoon City-történetét, valószínűleg a kulcsfontosságú iratok és szereplők eltávolításával.

A küldetés persze nem lesz egyszerű, egyrészt azért, mert az utcák zsúfolásig teltek vérszomjas, különleges képességekkel is felvértezett élőhalottakkal és bioorganikus fegyverekkel (Bio-Organic Weapon, BOW), másrészt pedig azért, mert az amerikai kormány is küldött egy kommandós egységet, akik azt a feladatot kapták, hogy minél több bizonyítékot szerezzenek az Umbrella ellen. Ez a két emberi frakció pedig természetesen gyakorta összetűzésbe keveredik majd, miközben a zombik kergetik őket, ezzel kialakítva az Operation Raccoon City érdekes, de a szériától idegen szituációját, amely minden bizonnyal próbára teszi majd a rajongók hűségét.