A független játékok világában a milliós eladás ritka, mint a fehér holló, mert egy apró csapatnak nem telik dollármilliókat felemésztő marketingkampányra, így a játék híre maximum egy kis közösséghez érhet el, arról már nem is beszélve, hogy a látványos 3D-s grafika vagy a tíz gigabyte-ot elfoglaló videóbetétek szóba sem jöhetnek. Épp ezért már annak is örülni kell, ha elmegy pár ezer darab a programból, és nem mennek csődbe a készítők.

Ehhez a szomorú gyakorlathoz képest a Legend of Grimrock 600 ezer elkelt példánya szinte hihetetlenül nagy sikernek mondható. Egy régimódi dungeon crawlertől ugyanis még az átlag indie-számokat sem várták a fejlesztők, holott most bebizonyosodott, hogy igenis tág a játékosok azon rétege, mely szomjazik a klasszikus szerepjátékok brutális nehézségére. Az Almost Human így reagált a döbbenetes adatokra:

"Mi a mostani szám tizedének is nagyon örültünk volna, úgyhogy mondanunk sem kell, hogy szárnyalunk a boldogságtól, és a cégünk hosszú időre biztosítva lett." -- áll a hivatalos közleményben.

Nem is szaporítjuk tovább a szót: gratulálunk, ez aztán teljesítmény a javából! Aki kíváncsi, milyen lett a játék, az ]{redenc mester tesztjéből minden részletet megismerhet.