Az első rész még 1996-ban jelent meg DOS alá, jómagam is rengeteg időt töltöttem a tengerek mélyén, a műszerfalat lesve és torpedótámadásokat vezényelve. A második rész már Windows alá érkezett, és az SSI helyett immár a Ubisoft vállalta el a kiadást. És bár volt benne egy forradalmi ötlet (a multiban egy másik Ubi-cím, a Destroyer Command hajót lehetett megtámadni), rendkívül bugos volt: rossz MI, botrányos netkód, gyenge szólista kampány, amit a fejlesztőváltás is okozhatott (az eredeti hajóács Aeon Electronic Entertainment becsődölt, a félbehagyott munkát az Ultimation Inc fejezte be). Érdekesség azonban, hogy a süllyedéstől a rajongók mentették meg a produktumot: küldetéseket készítettek hozzá, módosítottak sok mindent, sőt a Subsim.com közössége Projekt Messerwetzer címmel kipofozta a többszemélyes módot is úgy, hogy erre a patchre még a francia kiadó is áldását adta.

A 2005 márciusában megjelent harmadik részt már a Ubisoft Romania készítette, és végre minőségi darabot kaptunk, feledtetve az előző felvonás keserveit: dinamikus kampány, igazi élet a hajó belsejében, sok kipróbálható jószág, fejlődési rendszer — egyedül a StarForce védelem szívatásait nem tudtuk megbocsátani neki... A 2007 tavaszán kiadott negyedik etappal szemben épp a kiváló előd miatt nagyok voltak az elvárások, ám picit elmaradt ezektől. Szerethető címről van szó, bár a megjelenéskor botrányosan bugos volt, amit azért időközben kijavítottak a srácok, de sok tekintetben, főleg megjelenésében és a remek multiban mégiscsak előrelépés volt, mindezt a The U-Boat Missions add-on tetőzte be.

Kevésbé meglepő módon az emlegetett Subsim.com jelentette be, hogy a Ubisoft nekiállt az ötödik résznek, melyet ismét a bukaresti stúdió munkásemberei fognak hegeszteni. Ebben egy német U-boat kapitányát fogjuk megszemélyesíteni, aki a szövetségesek hajóira vadászik a Csendes-óceán és a Földközi-tenger hatalmas területein. A sorozat történelmében először szó szerint belebújhatunk a vén tengeri medve bőrébe, ugyanis belső nézetből járhatjuk be a fémszivar minden zegzugát, és léphetünk kapcsolatba embereinkkel, adhatunk nekik parancsot a fejlett utasításrendszer segítségével, vagy csak figyelhetjük, hogyan szorgoskodnak a félelmetesen síró acélfalak klausztrofóbiás ölelésében. A kampány az immár jól megszokott módon halad, azaz ismét dinamikus lesz, amelyben saját stratégiánkkal juthatunk előre, és magunk választhatjuk ki a célpontokat a kapott feladatok teljesítéséhez. Működésünk sok mindent befolyásol, főleg a hadjárat lefolyását, ugyanis a sztori tetteink függvényében íródik, és cselekedeteinkkel új helyszíneket érhetünk el, fejlesztésekhez és utánpótlás-vételezési lehetőségekhez jutunk, az MI pedig az ígéretek szerint épp ilyen dinamikusan reagál lépéseinkre és nem épp baráti közeledéseinkre.

A készítők újragondolták a felhasználói felületet is, mely reményeik szerint az újonc kapitányjelölteket sem fogja elrémíteni a sok kapcsolóval, műszerrel és mi egyébbel, ám lesz egy szakértői mód is, ahol a tapasztalt veteránok kiélhetik ez irányú vágyaikat, és a lehető leghitelesebb vezérlőpult mögött állva kommandírozhatják saját, legénységük és ellenségeik végzetét. Mind e mellé az már szinte természetes, hogy a grafika brutális lesz, mind a környezet, mind a hajók részletessége a lehető legmagasabb és legrealisztikusabb szintre emelkedik. Az alant látható első trailer mindenesetre eléggé látványos és ütős hangulatú, a többi meg majd úgyis kiderül a merülés után...

A Silent Hunter V, most tessék a periszkópba kapaszkodni, mert ritkán hallunk ilyet: PC-EXKLUZÍV címként, 2010 elejére lett belőve, bár erre a dátumra a kiadót ismerve nem váltanék előre hajójegyet..