Space Siege: a nagy ugrás...A Space Siege taktikus, csataközpontú akció/RPG lesz, sok döntéshelyzettel, fordulattal. A sztori alapja nem túl eredeti, de epikus felvezetésnek kiváló: a Földet idegenek támadják meg, öt kolóniahajó megpróbál annyi embert megmenteni, amennyit csak lehet. Sajnos ezek közül csak egy, az Armstrong tud épen kikeveredni a buliból, mielőtt az „alienek” uralmuk alá hajtanák sárgolyónkat. Hősünk Seth Walker (képünkön – úgy tűnik a „space marine sablonkönyvből” szedték, nekem legalábbis nagyon emlékeztet a Doom3 héroszára), egy hadmérnök az Armstrong fedélzetén, akinek mi más is lehetne a feladata, mint megvédeni faját az idegenektől. És van persze dráma is, a NAGY KÉRDÉS: feláldozod emberi mivoltodat azért, hogy megmentsd az emberi fajt?

A harchoz futurisztikus fegyvereket és vérteket, kiber implantátumokat kapunk, no és egy társat: ő lesz HR-V, a robot, akit úgyszintén testre szabhatunk páncéllal, tűzerővel, speciális felszereléssel. A kiskomának különféle parancsokat adhatunk defenzív vagy épp offenzív harci-taktikai manőverekre, sőt ketten együtt különféle különleges támadási kombókat is kivitelezhettek majd.

A játék szólista módja egy több fejezetre osztott sci-fi történet, melyben több tucat karakterrel futunk össze, mindegyikük saját személyiséggel és háttérrel rendelkezik, azaz nem egy kaptafára készült „hajólakó” NPC-ket kell kerülgetnünk. A csatákban nagy hangsúly lesz a taktikán, Space Siege: a nagy ugrás...számtalan módon járhatunk túl az ellenfél eszén, kikerülős cselekkel, csapdaállítással, fedezékbe húzódással, és számos különleges képességünk használatával, utóbbiak birtokába persze a hagyományos, RPG-s karakterfejlesztés során juthatunk, ami az egyik záloga az újrajátszhatóságnak. Épp ez utóbbi lesz az első bekezdésben felvetett kérdés kulcsa: megőrzöd-e hősöd humán tulajdonságait, és ezekkel veszed-e fel a harcot a túlerővel szemben, vagy inkább teletömöd implantátumokkal, egyfajta kiborggá átalakítva őt, a biztos győzelem reményében? Persze a kézenfekvő előnyökön túl minden fejlesztésnek meglesz az árnyoldala, kockázata is, így valóban nagyon fontos lesz, hogy milyen döntést hozol egy-egy szintlépés, pontelosztás alkalmával.

A magányos hős + robot felállású hentelés mellé kapunk persze többszemélyes mókát is, ráadásul nem is akármilyet: speciálisan erre a játékmódra kihegyezett kampányt tolhatunk végig négyesben haverjainkkal, kooperatíve. Mindennek tetejébe itt beállíthatjuk, mennyire legyen agyas-ügyes az ellenség, hogy tudásunkhoz mérten minél élvezetesebb legyen a buli.

Egyelőre ennyi az információ, no meg egy halom friss kép, melyet természetesen megtaláltok a galériában. Még egy kérdés a sajtóanyagból a végére, megrágni való a fentiek fényében: mit jelent embernek lenni? Nos, jó töprengést ehhez...