A STALKER sikere kis túlzással még a fejlesztőket is meglepte — a vasfüggönytől keletre kalapálódó akcióprogram ugyanis legalább akkora kálvárián esett át, mint a Half-Life folytatása, a fejlesztők azonban nem a Valve, így volt olyan időszak, amikor még a megjelenésben is kételkedtek. A termék aztán végül is az üzletek polcaira került, a siker pedig már egy küldetéslemezt és minimum két Ferrarit adományozott az orosz nyelven kommunikáló szoftverhegesztő kisiparosoknak.

No de mi a fene van most a STALKER-rel, kérdezhetné az egyszeri játékos, aki már befelhősítette a tiszta égboltot (mondjuk szinkronosan), és egy-egy gyors mentés után belevetődött a legkülönbözőbb anomáliákba. Két dolog került ki a GSC Game World háza tájáról, az egyik talán már tény, a másik pletyka, így hát kezdjük is az előbbivel: készül egy új missziópakk (de szép magyar szó!) az análmániás... bocsánat, anomáliás FPS-hez, Call of Pripyat címmel; a dolog ráadásul áprilisi tréfának indult, aztán valósággá vált, sőt, még idén meg is jelenik — no persze. Ugyanott, ahol az úriember bejelentette a kiegészítőt — vagyis egy oroszból franciába fordított angol chaten... na, szóval így tessék kezelni —, szó volt arról, hogy dolgoznak a folytatáson is, amelyre egyelőre úgy hivatkozik (aztán lehet, hogy kap alcímet, majd mégsem, majd ismét, lásd még BioShock) S.T.A.L.K.E.R. 2. Reméljük kap még valami rövidítést a címébe, mert borzalmasan vicces lenne mondjuk a S.T.A.L.K.E.R. R.U.S.S.I.A.N. C.O.M.M.A.N.D.O. címet kiguglizni. Részletek később.

(A képek természetesen a nagy elődökből származnak!)