A The Elder Scrolls Online-nal kapcsolatban újabb fejlesztői kérdezz-felelek esemény zajlott le, mely során a ZeniMax Online munkatársai az MMOG-knél kulcsfontosságú, csapatalapú küzdelemről és a hracrendszerről árultak el információkat. Az első és legfontosabb ezek közül, hogy bár egy fantasy MMORPG-t kapunk, mely látszólag a megszokott klisékkel operál, a száz éve ismert (és unt) gyógyító-rugó-tank felállást nem kell feltétlenül erőltetni. Sőt, a tesztelőknek nagyon tetszenek az olyan, kicsit sem ortodox megoldások, mint a nehézpáncélzatot viselő mágus, vagy a healerként viselkedő baltás ork.

Mivel a TES Online-ban is előfordulhat, hogy egyszerre egy sor ellenfél állja utunkat, fontos eleme lesz a harcnak az automatikus célzórendszer. Ez a megoldás a Zelda-sorozatból lehet ismerős, lényege pedig, hogy a mobot kijelölve a többieket nem tudjuk ütni, ugyanakkor a választott szörny kritikus sebzést is elszenvedhet, nem kell attól tartanunk, hogy a többi lény vagy játékos a csapásaink elé áll. A ZeniMax szerint ez stratégiai szempontból lesz fontos: érdemesebb például a gyengébb lényeket kiiktatni gyorsan, hogy utána már ne okozhassanak fejfájást.

A TES Online-ban ráadásul a kill-lopás sem lesz probléma: ha egyszer nekiveselkedtünk egy mobnak, a loot a mi markunkat üti, hiába nyúlnak bele mások. Ez nemcsak azért jó, mert a kifejezetten erre apelláló, nem épp jó indulatukról híres játékosok hoppon maradnak, hanem azért is, mert bárki nyugodtan besegíthet, ha bajba kerülünk, összébb kovácsolva a közösségeket. Összefoglalva tehát egy ígéretes harcrendszernek nézünk elébe, reméljük, nem kell csalódnunk a játék ezen részében (sem).