• Új előzetest kapott a Half-Life 2 RTX
  • A rajongói mod, amely a ray tracing segítségével teszi szebbé a Valve klasszikusát
  • Ezúttal Ravenholm került a középpontba
  • Megjelenési dátumot azonban nem közöltek a készítők

Noha idén novemberben lesz húsz esztendős a Half-Life 2, szerintem máig nem született jobb FPS Gordon Freeman második kalandjánál – és ezzel a véleménnyel vélhetően nem vagyok egyedül. Rengeteg emlékezetes pillanattal szolgált ugyanis a Combine leverése, melyek közül messze kiemelkedett a zombik által uralt Ravenholm, mivel az "elátkozott" város olyan hangulattal bírt, hogy azt nehéz lenne szavakkal leírni. Volt idő, amikor akár csukott szemmel is végig tudtam volna szaladni a pályán, olyannyira ismertem az összes szűk sikátort és romos épületet, a felejthetetlen élményt pedig csak még tovább fokozza majd a tavalyi Gamescomon bemutatott Half-Life 2 RTX, amely – a nevéből adódóan – a ray tracing segítségével lehel új életet ebbe a klasszikusba.

A CES 2024 keretében ismét láthattuk mozgás közben az Orbifold Studios ambiciózus rajongói projektjét, a főszerepet pedig az imént ecsetelt Ravenholm kapta, melynek macskakövei és fűrészlapjai szebben csillognak, mint eddig bármikor. Az RTX Remix segítségével készülő program olyan Nvidia technológiákat állít csatasorba, mint a hardveres sugárkövetés, az Nvidia Reflex, az RTX IO és a DLSS 3.5, a végeredmény pedig túlzás nélkül lenyűgöző. Az új bevilágításnak köszönhetően még inkább érezzük majd, hogy itt bizony a horror oldalát csillogtatja meg a játék, ráadásul a különböző tereptárgyakat is felújították a fejlesztők, így tényleg olyan, mintha egy hivatalos remasterrel lenne dolgunk. Megjelenési dátumot sajnos nem kaptunk, de a látottak alapján eléggé jól haladnak a munkálatok, szóval bízunk benne, hogy hamarosan erre is fény derül.