A Bethesda, vagyis pontosabban szólva, az őket is birtokló ZeniMax Media az id Software 2009-es felvásárlásával aranybányára tett szert, hiszen három legendás FPS cím is a kezük közé került: a Wolfenstein, a Doom és a Quake (na meg a Rage). Ezek az IP-k sokat hozhatnak a konyhára, ha jól állnak hozzá. És eleddig úgy tűnik, baromi jól csinálják.

A MachineGames által összehozott Wolfenstein: The New Order olyan meglepetés volt 2014-ben, amire senki sem számított. Egy agyatlan, a legunalmasabb sci-fi toposzra felhúzott lövölde helyett érett, csavaros történettel rendelkező, piszok hangulatos és többszöri végigjátszás után is élvezetes játékot kaptunk.

Aztán ebben a hónapban megérkezett az id Software-től a Doom, ami viszont a retro receptre építve lett sikeres. Megmaradt agyatlan lövöldének, de abba nagyon keményen belehasított, és visszahozta a Doom-életérzést a számítógépek képernyőjére és a konzolok tévéjére.

De hol van a Quake? A fenti trióból nekem a Quake az abszolút kedvencem, főleg a Quake 2 és a Quake 4. A háborús sci-fi vonulat nálam nagyot ütött, és 2005 óta várom az ötödik részt, reménykedve, hogy nem megint egy összevisszaság lesz, mint a Quake volt, vagy online lövölde, mint a Quake 3. De eleddig hiába. Ugyan a Quake 5-ről több mint tíz éve pletykálnak, előremozdulás a témában igazán nem volt. Eddig?

A Bethesda oldalán ugyanis megjelent egy álláshirdetés, amiben az id Software-hez keresnek programozót egy „a Doomhoz és a Quake-hez hasonló legendás id FPS fejlesztőcsapatába”. Nos, ez ugyan nem írja le nyíltan, hogy a Quake-ről van szó, de ha csak nem készül egy másik Doom vagy egy új Wolfenstein – amit speciel a MachineGames szeretne folytatni, szóval miért adnák át az idnek? –, akkor marad a Quake. Mert azért a Rage-re nehezen lehetne ráhúzni a legendás jelzőt.

quake-reboot.jpg