• Amy Hennig történetét a Neil Druckmann és Bruce Straley kidobták
  • Teljesen új történetet írtak
  • A játékban flashbackek formájában betekintést nyerhetünk az ifjú Drake-ek kalandjaiba
  • Nate és Sam kapcsolata a történet mozgatórugója

Talán még emlékeztek 2014 márciusára és áprilisára, amikor szinte minden héten hírt adtunk arról, hogy valaki távozott a Naughty Dogtól. A sort az Uncharted-sorozat írója, Amy Hennig kezdte, aki kurtán-furcsán hagyta ott a stúdiót – egyesek szerint kirúgták, mások szerint önszántából távozott. Aztán ment Brian Karis vezető grafikus, őt követte az Uncahrted 3: Drake’s Deception direktora, Justin Richmond, majd Nate Wells, a The Last of Us művészeti vezetője is lelépett. A sort végül az Uncharted 4 főgonoszának hangját adó Todd Stashwick zárta. Ő ráadásul Henniggel együtt a Visceral Gameshez ment, hogy ott kolleginájával megírják annak a Star Wars-játéknak a sztoriját, amiről a mai napig semmit sem tudunk.

A jelenlegi hír szempontjából a 2014-es eseményekből Hennig és Richmond története a legfontosabb, hiszen ők voltak az Uncharted 4-projekt eredeti vezetői. Távozásukkor mindenki letette a nagyesküt, hogy az nem lesz befolyással a játék fejlesztésére, de úgy tűnik, ez nem teljesen fedte a valóságot. Utódaik, a The Last of Ust dirigáló Neil Druckmann és Bruce Straley (a rossz nyelvek szerint ők álltak Hennig eltávolítása mögött) a minap a New York Timesnak elárulták, hogy biza Hennig az Uncharted 4-hez írt eredeti sztorit kidobták.

„A történetet százszázalékosan megváltoztattuk, amikor átvettük az irányítást az első PS4-es Uncharted fölött” – Druckmann. „Ez a sorozat legnagyobb és a legambiciózusabb epizódja. Szeretnénk egy észbontó, szemkápráztató, tenyérizzasztó kalandot tető alá hozni. Vért izzadunk ezért. Biztosan tudni akarjuk, hogy Drake helyesen kerül ki a kezeink közül.”

Azt sajnos nem részletezték, hogy miért kellett kidobni Hennig munkáját. De azért másról még beszéltek, leginkább a történetről.

Az Uncharted 4-ben Nate már visszavonult, amikor feltűnik rég halottnak hitt bátyja, Sam, és a segítségét kéri. Ez a találkozás azonban veszélybe sodorja hősünk kapcsolatát Elena Fisherrel. A direktorpáros szerint a két testvér szerepeltetése új lehetőségeket adott nekik ahhoz, hogy beletúrjanak Nate múltjába, hiszen Sam olyanokat is tud az öccséről, amit senki más. Ennek köszönhetően a játék folyamán flashbackek formájában betekintést nyerhetünk a fiatal Drake fiúk kalandjaiba, akik tizenöt éve nem látták egymást. A sztori előrehaladtával megismerhetjük a Nate és Sam közötti különbségeket is.

További érdekesség még, hogy a játékban megjelenő Nadine Ross egy fekete bőrű nő, ám őt egy fehérbőrű színésznő, Laura Bailey szólaltatja meg. Druckmann elmondása szerint Bailey-t a karakter véglegesítése előtt válogatták be a szerepre, s bár egyszerűbb lett volna Rossból fehér bőrű szereplőt csinálni, úgy döntöttek, vállalják a viták kockázatát és maradtak az eredeti koncepciónál. Sőt, azt is elárulta, hogy van egy afroamerikai színész, aki egy kaukázusi szereplőt alakít, viszont azt már nem árulta el, kiről van szó és kit alakít. „Valószínűleg nem derül ki, amíg ki nem kerül a játék.”